AnonymBruker Skrevet 8. januar 2014 Skrevet 8. januar 2014 Brukes denne ofte som hjelp til å få sove? (erstatning for Seroquel) Har fått skrevet ut 100mg for søvnmangel, men problemet nå er at det virker for godt, jeg bare sover, etter 12 timer søvn, er jeg helt ferdig, og vil bare sove mer, vil dette jevne seg ut over tid? Eller bør jeg gå ned i dose? Tenkte på å knekke de i to, men leste de må svelges hele, ikke tygges, knuses osv. Brukes sammen med cipralex 30mg Anonymous poster hash: 2c57d...630 Anonymous poster hash: 2c57d...630 0 Siter
Cammomille Skrevet 8. januar 2014 Skrevet 8. januar 2014 De finnes også i 25 mg styrke. Det høres ut for meg som om du fint kan gå ned i dose, men du trenger en ny resept fra legen/psykiateren din. Selv varierer jeg dosen utifra hvor mange timer søvn jeg ønsker (hvis jeg må tidlig opp tar jeg litt mindre). :-) 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Seroquel/Quetiapin er et antipsykotika som også virker søvndyssende. På 100 mg og lavere doser får du liten eller ingen antipsykotisk effekt, men en antihistamin effekt, på samme måte som av gamle allergipiller. Det er denne som er søvndyssende. Du kan diskutere med legen din om du kan forsøke 25 mg. Remeron og Tolvon på henholdsvis 15 og 10 mg er andre medisiner som kan brukes for søvn. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Du kan nok gå ned på dosen, jeg begynte med 25 mg og da sov jeg lenge. 0 Siter
Nycora Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Hvis det er kun søvnen som er problemet, kan du sikkert ned i dose. Jeg fikk 200 mg som startfose og lå i "koma" ganske lenge. Tror det er viktig å starte på en lavere dose og heller øke til du oppnår effekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.