Gå til innhold

NHD: Wellbutrin gir kroniske søvnproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Wellbutrin i flere uker nå og har fått kroniske søvnproblemer, problemer med å sovne når jeg legger meg. Jeg er fortsatt deprimert. Jeg har tidligere brukt cipralex, noritren og anafranil. Kan du anbefale en annen antidepressiva som ikke øker vekten og som ikke gir søvnproblemer?

Skrevet (endret)

Kan jeg slutte brått på Wellbutrin? Jeg orker ikke flere søvnløse netter, sovner ikke før tre, fire tiden. Jeg bruker laveste dose.

Endret av tjohei1
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva med å legge til Remeron 15 mg kl. 20?  Evt Tolvon 10 mg.

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp derfor jeg ikke tør å begynne med den....

Anonymous poster hash: f548a...6f8
AnonymBruker
Skrevet

Eller mener du, NHD, at en person som stort sett sovner i 01-tida og våkner 04-tida likevel kan bruke denne?

Hilsen søvnløs

Skrevet

Hva med å legge til Remeron 15 mg kl. 20?  Evt Tolvon 10 mg.

NHD: Kan jeg slutte brått med Wellbutrin laveste dose? Du har tidligere anbefalt Aurorix som ikke skal gi vektøkning. Kan jeg starte med denne? Jeg har paranoid personlighetsfortsyrrelse i tillegg og bruker Parlodel for en kul i hypofysen. Min fastlege virker usikker når det gjelder å gi råd om medisiner mot psykiske lidelser. Derfor spør jeg deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Eller mener du, NHD, at en person som stort sett sovner i 01-tida og våkner 04-tida likevel kan bruke denne?

Hilsen søvnløs

Jeg mener at en person som trenger AD, og som har dette søvnmønsteret sannsynligvis vil bli hjulpet med den kombinasjonen jeg nevnte.

Skrevet

Jeg kan bare støtte fullt og helt det NHD sier.

En stund hadde jeg så angst at jeg stadig ikke fikk sove og/eller våknet etter tre timer. Remeron har vært helt fantastisk, etter første natten var problemet borte. Jeg fikk også en følelse av mer energi neste dag.

Men - pass på hva du spiser. Du må tenke kosthold når du står på Remeron.

Skrevet

Wellbutrin gjorde ingenting med søvnen min. Akkurat likedan som før. Når depresjonen derimot forsvant, normaliserte søvnen seg også.

Skrevet

Jeg har brukt Wellbutrin i flere uker nå og har fått kroniske søvnproblemer, problemer med å sovne når jeg legger meg. Jeg er fortsatt deprimert. Jeg har tidligere brukt cipralex, noritren og anafranil. Kan du anbefale en annen antidepressiva som ikke øker vekten og som ikke gir søvnproblemer?

Jeg fikk også søvnproblemer når jeg begynte på wellbutrin. Første ukene sov jeg bare noen timer hver natt, så begynte det å bedre seg litt. Har i perioder tatt imovane og perioder cirkadin. Men nå har jeg faktisk ikke tatt noe de siste månedene og har likevel sovet godt selv om jeg fortsatt bruker wellbutrin. Så det kan bedre seg.

Skrevet

Det er sikkert lurt ja å ta noe å sove på om kvelden. Enten Remeron, Surmontil, eller/og Imovane/Stilnoct.

Jeg må gjøre det hver natt, og i hvert fall nå som jeg begynner med Cipralex. Man blir jo helt gal av ikke å få sove. Er ikke verdt det. Mye bedre å ta noe som hjelper.

Skrevet (endret)

Jeg mener at en person som trenger AD, og som har dette søvnmønsteret sannsynligvis vil bli hjulpet med den kombinasjonen jeg nevnte.

OK, jeg skal først prøve å få orden på døgnrytmen. Stå opp tidlig. Tar pille igjen i morgen tidlig. Er ellers ganske fornøyd med medisinen. Den har ikke fjernet depresjonen, men jeg føler meg mer handlekraftig og mer fornuftig enn før. Jeg har begynt å trene 3 dager i uken på treningssenter.

Endret av tjohei1
Skrevet (endret)

Hva med å legge til Remeron 15 mg kl. 20? Evt Tolvon 10 mg.

NHD: Jeg tar Wellbutrin om morgenen. Kan det være bedre å ta den før jeg legger meg? Vil det kanskje hjelpe mot søvnløsheten? Jeg har hørt at det gis råd om å ta medisiner før man legger seg for da merker man ikke bivirkningene.

Endret av tjohei1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...