tjohei1 Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har brukt Wellbutrin i flere uker nå og har fått kroniske søvnproblemer, problemer med å sovne når jeg legger meg. Jeg er fortsatt deprimert. Jeg har tidligere brukt cipralex, noritren og anafranil. Kan du anbefale en annen antidepressiva som ikke øker vekten og som ikke gir søvnproblemer? 0 Siter
tjohei1 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Skrevet 9. januar 2014 (endret) Kan jeg slutte brått på Wellbutrin? Jeg orker ikke flere søvnløse netter, sovner ikke før tre, fire tiden. Jeg bruker laveste dose. Endret 9. januar 2014 av tjohei1 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Hva med å legge til Remeron 15 mg kl. 20? Evt Tolvon 10 mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Nettopp derfor jeg ikke tør å begynne med den.... Anonymous poster hash: f548a...6f8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Eller mener du, NHD, at en person som stort sett sovner i 01-tida og våkner 04-tida likevel kan bruke denne? Hilsen søvnløsAnonymous poster hash: f548a...6f8 0 Siter
tjohei1 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Skrevet 9. januar 2014 Hva med å legge til Remeron 15 mg kl. 20? Evt Tolvon 10 mg. NHD: Kan jeg slutte brått med Wellbutrin laveste dose? Du har tidligere anbefalt Aurorix som ikke skal gi vektøkning. Kan jeg starte med denne? Jeg har paranoid personlighetsfortsyrrelse i tillegg og bruker Parlodel for en kul i hypofysen. Min fastlege virker usikker når det gjelder å gi råd om medisiner mot psykiske lidelser. Derfor spør jeg deg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Eller mener du, NHD, at en person som stort sett sovner i 01-tida og våkner 04-tida likevel kan bruke denne? Hilsen søvnløsAnonymous poster hash: f548a...6f8 Jeg mener at en person som trenger AD, og som har dette søvnmønsteret sannsynligvis vil bli hjulpet med den kombinasjonen jeg nevnte. 0 Siter
ISW Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Jeg kan bare støtte fullt og helt det NHD sier. En stund hadde jeg så angst at jeg stadig ikke fikk sove og/eller våknet etter tre timer. Remeron har vært helt fantastisk, etter første natten var problemet borte. Jeg fikk også en følelse av mer energi neste dag. Men - pass på hva du spiser. Du må tenke kosthold når du står på Remeron. 0 Siter
Nycora Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Wellbutrin gjorde ingenting med søvnen min. Akkurat likedan som før. Når depresjonen derimot forsvant, normaliserte søvnen seg også. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har brukt Wellbutrin i flere uker nå og har fått kroniske søvnproblemer, problemer med å sovne når jeg legger meg. Jeg er fortsatt deprimert. Jeg har tidligere brukt cipralex, noritren og anafranil. Kan du anbefale en annen antidepressiva som ikke øker vekten og som ikke gir søvnproblemer? Jeg fikk også søvnproblemer når jeg begynte på wellbutrin. Første ukene sov jeg bare noen timer hver natt, så begynte det å bedre seg litt. Har i perioder tatt imovane og perioder cirkadin. Men nå har jeg faktisk ikke tatt noe de siste månedene og har likevel sovet godt selv om jeg fortsatt bruker wellbutrin. Så det kan bedre seg. 0 Siter
Beverly123 Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Det er sikkert lurt ja å ta noe å sove på om kvelden. Enten Remeron, Surmontil, eller/og Imovane/Stilnoct. Jeg må gjøre det hver natt, og i hvert fall nå som jeg begynner med Cipralex. Man blir jo helt gal av ikke å få sove. Er ikke verdt det. Mye bedre å ta noe som hjelper. 0 Siter
tjohei1 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Skrevet 9. januar 2014 (endret) Jeg mener at en person som trenger AD, og som har dette søvnmønsteret sannsynligvis vil bli hjulpet med den kombinasjonen jeg nevnte. OK, jeg skal først prøve å få orden på døgnrytmen. Stå opp tidlig. Tar pille igjen i morgen tidlig. Er ellers ganske fornøyd med medisinen. Den har ikke fjernet depresjonen, men jeg føler meg mer handlekraftig og mer fornuftig enn før. Jeg har begynt å trene 3 dager i uken på treningssenter. Endret 9. januar 2014 av tjohei1 0 Siter
tjohei1 Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Skrevet 12. januar 2014 (endret) Hva med å legge til Remeron 15 mg kl. 20? Evt Tolvon 10 mg. NHD: Jeg tar Wellbutrin om morgenen. Kan det være bedre å ta den før jeg legger meg? Vil det kanskje hjelpe mot søvnløsheten? Jeg har hørt at det gis råd om å ta medisiner før man legger seg for da merker man ikke bivirkningene. Endret 12. januar 2014 av tjohei1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.