Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæledyr er de reneste terapeuter og lærere! Selv har jeg en katt som jeg elsker. Får han ikke mat akkurat når han ønsker, setter han seg bare pent ned og venter, plirer med øynene og aksepterer at sånn er det akkurat nå. Han elsker kos og begynner å male bare med et vennlig strøk på snuten. Tenk om vi kunne glede oss over den minste ting og ikke begynner å klage med en gang ting ikke går vår vei! Men det er klart; alt er på hans premisser.

Vi gjør alt for at han skal ha det bra. Isolert kattehus ute på verandaen og kattetrapp. Han ligger inne og sover hele dagen akkurat hvor han vil og er alltid ute å rangler om natten.

Det har vist seg at de gamle på aldershjem lyser opp når et dyr (hund) kommer på besøk og de får kjæle med den og snakke med den.

Kjæledyr gir mye glede og jeg er i hvert fall glad for at jeg har ett! De kan lære oss mye om å sette pris på små gleder. De lyser opp hverdagen.

AnonymBruker
Skrevet

When your day seems out of balance
And so many things go wrong…
When people fight around you
And the clock drags on so long…
When some folks act like children
And fill you with remorse…
Go out into your pasture
Wrap your arms around your horse.
His gentle breath enfolds you
As he watches with those eyes…
He may not have a Ph.D.
But he is, oh so so wise!
His head rests on your shoulder
You hug him good and tight…
He puts your world in balance
And makes it seem all right.
Your tears will soon stop flowing
The tension will be eased…
The nonsense has been lifted
You are quiet and at peace.
So when you need some balance
From the stresses in your day…
The therapy you really need
Is out there eating hay!

Anonymous poster hash: 8c36a...135
Skrevet

Kjæledyr er de reneste terapeuter og lærere! Selv har jeg en katt som jeg elsker. Får han ikke mat akkurat når han ønsker, setter han seg bare pent ned og venter, plirer med øynene og aksepterer at sånn er det akkurat nå. Han elsker kos og begynner å male bare med et vennlig strøk på snuten. Tenk om vi kunne glede oss over den minste ting og ikke begynner å klage med en gang ting ikke går vår vei! Men det er klart; alt er på hans premisser.

Vi gjør alt for at han skal ha det bra. Isolert kattehus ute på verandaen og kattetrapp. Han ligger inne og sover hele dagen akkurat hvor han vil og er alltid ute å rangler om natten.

Det har vist seg at de gamle på aldershjem lyser opp når et dyr (hund) kommer på besøk og de får kjæle med den og snakke med den.

Kjæledyr gir mye glede og jeg er i hvert fall glad for at jeg har ett! De kan lære oss mye om å sette pris på små gleder. De lyser opp hverdagen.

Tror jeg vil bli katten din i mitt neste liv ;).

Skrevet

Da får du det garantert veldig godt! :) Men du får ikke lov til å hoppe opp på kjøkkenbenken og slikke på fisken som ligger der altså!

Skrevet

Da får du det garantert veldig godt! :) Men du får ikke lov til å hoppe opp på kjøkkenbenken og slikke på fisken som ligger der altså!

Hm..jeg er meget glad i fisk ;).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...