tjohei1 Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 (endret) Hvordan finne partner når man har begrensinger? Det virker nesten som en umulig oppgave. Her gjelder det psykiske begrensninger som at man ikke jobber, ikke liker å omgås mange mennesker eller være så sosial, lite energi i hverdagen og liten interesse for sex. Jeg har liten lyst til å late som om alt er bra med meg når jeg møter nye menn for så å skuffe dem, men å gå ut med alt det negative er jo heller ikke en god ide eller er det det? Er man dømt til å leve ensom resten av livet fordi man her en psykisk lidelse? Endret 9. januar 2014 av tjohei1 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har nå en samboer og han har lært å akseptere ting med tiden, men jeg har fått mye kjeft og irritasjon oppgjennom årene fordi jeg var syk. Men jeg kunne ikke knipse det bort med fingrene, tror han aksepterer meg mer nå og at ting er som de er. Men han liker ikke at jeg sitter inne hele dagen, men jeg har jo ikke noe å gå til. Han sier alle blir gal av å ikke ha noe å gjøre, men jeg tror det er til det beste. Så det finnes håp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Hvordan finne partner når man har begrensinger? Hvordan har du funnet dette tidligere? Anonymous poster hash: b9994...925 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 1. Som lege på akuttavdeling treffer jeg mange mennesker med betydelige psykiske problemer. Mitt inntrykk er at de aller fleste har partner/kjærest. Slik sett bør du være optimistisk. 2. Jeg må få spørre deg: Hva vil du med en partner? Hva kan du gi til en partner? Tror det er viktig at du avklarer dette for deg selv på veien mot å finne en. 0 Siter
Beverly123 Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Ja, jeg hadde også en kjæreste i flere år en gang jeg var veldig psykisk syk, og han var så normal som det går an å være. Så merkelige ting skjer, altså. 0 Siter
Elis31 Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har nå en samboer og han har lært å akseptere ting med tiden, men jeg har fått mye kjeft og irritasjon oppgjennom årene fordi jeg var syk. Men jeg kunne ikke knipse det bort med fingrene, tror han aksepterer meg mer nå og at ting er som de er. Men han liker ikke at jeg sitter inne hele dagen, men jeg har jo ikke noe å gå til. Han sier alle blir gal av å ikke ha noe å gjøre, men jeg tror det er til det beste. Så det finnes håp. Er det ikke noe dagsenter eller lignende du kan benytte deg av? 0 Siter
mrxx Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Det finnes alltid noen for alle, så sånn sett går nok dette bra også vil jeg tro. Men for min egen del så hadde ikke dette vært noe for meg, alt jeg hadde satt pris på eksisterer antagelig ikke, ikke sex, ikke omgås andre, ikke være sosial osv. 0 Siter
tjohei1 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Skrevet 9. januar 2014 Hvordan har du funnet dette tidligere? Anonymous poster hash: b9994...925 Gjennom selvhjelpsgruppe, kontaktannonser på nettet og i psykiatrimiljøer. Mine begrensninger, manglende interesse for partner har gjort at det ikke har vart så lenge. Han ene turte ikke ha sex, så det begrenset seg selv. 0 Siter
tjohei1 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Skrevet 9. januar 2014 1. Som lege på akuttavdeling treffer jeg mange mennesker med betydelige psykiske problemer. Mitt inntrykk er at de aller fleste har partner/kjærest. Slik sett bør du være optimistisk. 2. Jeg må få spørre deg: Hva vil du med en partner? Hva kan du gi til en partner? Tror det er viktig at du avklarer dette for deg selv på veien mot å finne en. Jeg vil ha nærhet og kjærlighet. Det kan jeg selv også gi. Jeg er snill og lyttende, men har ikke hatt noe særlig lyst på to av de jeg var sammen med så det begrenset seg selv. Han ene stilte for mye krav og jeg ville ikke ha en som skulle bestemme over meg. 0 Siter
tjohei1 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Skrevet 9. januar 2014 Er det ikke noe dagsenter eller lignende du kan benytte deg av? Jeg har tenkt på det, men desverre så tenker jeg at det er veldig syke mennesker der. Jeg vil ha noen som kan løfte meg, ikke trekke meg ned. 0 Siter
tjohei1 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Skrevet 9. januar 2014 Det finnes alltid noen for alle, så sånn sett går nok dette bra også vil jeg tro. Men for min egen del så hadde ikke dette vært noe for meg, alt jeg hadde satt pris på eksisterer antagelig ikke, ikke sex, ikke omgås andre, ikke være sosial osv. Hva mener du med det? Jeg vet om syke folk som både er gift og har samboere, så det er vel håp for alle. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Jeg har tenkt på det, men desverre så tenker jeg at det er veldig syke mennesker der. Jeg vil ha noen som kan løfte meg, ikke trekke meg ned. Og andre tenker vel det samme... Kanskje du har for store krav!?Anonymous poster hash: adb97...858 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Hva mener du med det? Jeg vet om syke folk som både er gift og har samboere, så det er vel håp for alle. Han snakket vel om seg selv.Anonymous poster hash: adb97...858 0 Siter
tjohei1 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Skrevet 9. januar 2014 (endret) Han snakket vel om seg selv.Anonymous poster hash: adb97...858 Han tenker vel at det er uoppnåelig for han slik jeg forstod det. Endret 9. januar 2014 av tjohei1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 Skrevet 9. januar 2014 Han tenker vel at det er uoppnåelig for han slik jeg forstod det. Han skriver jo "for min egen del".Anonymous poster hash: adb97...858 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. januar 2014 Skrevet 10. januar 2014 Er det ikke noe dagsenter eller lignende du kan benytte deg av? Har prøvd dagsenteret, der skjer det ingenting. Tv kan jeg se på hjemme. 0 Siter
FGT Skrevet 10. januar 2014 Skrevet 10. januar 2014 1. Som lege på akuttavdeling treffer jeg mange mennesker med betydelige psykiske problemer. Mitt inntrykk er at de aller fleste har partner/kjærest. Slik sett bør du være optimistisk. 2. Jeg må få spørre deg: Hva vil du med en partner? Hva kan du gi til en partner? Tror det er viktig at du avklarer dette for deg selv på veien mot å finne en. Dette er viktig som NHD sier her. Hva vil du med en partner ? Og hva kan du gi din partner ? det sistnevnte spørsmål er veldig viktig, for det viser hva du kan ha som kan bidra med å opprettholde et forhold i mange utfordrende situasjoner dere måtte komme i. en må ha en viss kontroll sev også, ikke bare overlate det til partneren. Da kan det ende med slave forhold i verste fall en et respektert gjensidig forhold. Altså, en må ikke bli en støttekontakt, hverken far den ene eller den andre siden. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2014 Skrevet 10. januar 2014 Har prøvd dagsenteret, der skjer det ingenting. Tv kan jeg se på hjemme. Hva gjør man egentlig på et dagsenter. Hekler? Anonymous poster hash: adb97...858 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. januar 2014 Skrevet 10. januar 2014 Hva gjør man egentlig på et dagsenter. Hekler? Anonymous poster hash: adb97...858 Ingenting. Tv står på og de ansatte snakker seg imellom og lite med brukerene. Nitrist plass. Og det kommer innom "tunge folk" som ser helt vekke ut pga medisiner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.