Gå til innhold

Hukommelse og konsentrasjonssvikt, noe som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært syk en lang periode, har jeg store problemer med dette. Må riktig ta meg sammen for å fungere noenlunde normalt. Når noen snakker til meg, faller jeg veldig lett ut.

Er det noe som kan hjelpe på dette? Vil det bedre seg? Kjennes ut som om hjernen er lammet og trenger veldig mye hvile.

Skrevet

På hvilken måte har du vært syk? Jeg har fibromyalgi og har det på samme måte, helt grusomt.

Anonymous poster hash: 1c782...03d
Skrevet

På hvilken måte har du vært syk? Jeg har fibromyalgi og har det på samme måte, helt grusomt.

Har vært veldig deprimert og endel hallusinasjoner. Ikke morsomt å ha det sånn nei. Fører til at jeg isolerer meg og unngår folk. Skammer meg over meg selv.

Skrevet

Tror ikke hukommelsen bedrer seg, merker på meg selv at jeg husker jo ingenting og folk sier ofte "Husker du ikke det"?. Men gjør ikke det og det plager meg, men tror ikke det er noe å gjøre med det. Hadde vært fint å huske gode ting som har skjedd. Detter litt ut jeg og hvis det blir for mye rundt meg, så det er vel konsentrasjonen. Kanskje man kan øve seg på det, å være tilstede her og nå? Går for en stund uansett.

Skrevet

Har vært veldig deprimert og endel hallusinasjoner. Ikke morsomt å ha det sånn nei. Fører til at jeg isolerer meg og unngår folk. Skammer meg over meg selv.

Føler med deg. Jeg fungerer i litt jobb. Men ellers er jeg også isolert. Altfor trett til å være sammen med andre. Og føler meg rett og slett dum.

Skrevet

Tror ikke hukommelsen bedrer seg, merker på meg selv at jeg husker jo ingenting og folk sier ofte "Husker du ikke det"?. Men gjør ikke det og det plager meg, men tror ikke det er noe å gjøre med det. Hadde vært fint å huske gode ting som har skjedd. Detter litt ut jeg og hvis det blir for mye rundt meg, så det er vel konsentrasjonen. Kanskje man kan øve seg på det, å være tilstede her og nå? Går for en stund uansett.

Kjenner igjen den "husker du ikke det". Får veldig mange sånne jeg også. Men jeg kan jo bare ikke huske det, føler meg som en dement gammel dame. Tror jeg må søke plass på dementavdelingen her. Sikkert lang ventetid også.

Helt ærlig: jeg har sovet i 16 timer inatt og da er hjernen min litt klarere slik at jeg kan få gjort noe som krever et noenlunde klart hode. Håper for Guds skyld jeg blir bedre engang. Skal prøve den "her og nå", bare det at jeg har det ikke så bra her og nå, så da blir det lett å skli bort i en annen verden. Må la tiden gå, kanskje blir det bedre til sommeren?

Skrevet

Føler med deg. Jeg fungerer i litt jobb. Men ellers er jeg også isolert. Altfor trett til å være sammen med andre. Og føler meg rett og slett dum. Anonymous poster hash: 1c782...03d

Følger dette fibromyalgien din, tror? Leste et sted at autoimmune sykdommer gjerne forårsaker en slags "hjernetåke". Tror det var i forbindelse med medisinen LDN. Noen har effekt av denne.

Skrevet

Følger dette fibromyalgien din, tror? Leste et sted at autoimmune sykdommer gjerne forårsaker en slags "hjernetåke". Tror det var i forbindelse med medisinen LDN. Noen har effekt av denne.

Ja, det følger fibromyalgien. Føles som et "hjernetrykk"på meg, som gjør det umulig å tenke skikkelig. Er  bedre i perioder. Skal sjekke ut det med LDN, spennende.

Skrevet

Ja, det følger fibromyalgien. Føles som et "hjernetrykk"på meg, som gjør det umulig å tenke skikkelig. Er  bedre i perioder. Skal sjekke ut det med LDN, spennende.

Du finner mye info. om denne på www.ldn.no. I Norge kan du få den på registreringsfritak. Noen leger skriver den ut, andre ikke. Lykke til :) .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...