Gå til innhold

Suicidal uten å være deprimert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har hatt ett par måneder som har vært veldig krevende og vanskelig psykisk sett. Nå har jeg begynt å få suicidale tanker (igjen), men denne gangen uten at jeg er alvorlig deprimert. Tenker hver dag på å skade meg selv og tanker om å dø, men føler ikke at jeg er deprimert, litt kanskje men ikke i den grad jeg har vært tidligere da jeg ble akuttinnlagt på Psyk. for 2 år siden. Det er angst og suicidale tanker som er økende, ikke selve depresjonen. Har ikke brukt noen form for medikamenter på 1 år, men burde jeg begynne på cipralex igjen selv om jeg føler jeg ikke er deprimert? Tok en madrs score test på meg selv i dag med score på 9. Tidligere sykdommer PTSD, Alvorlig tilbakevendende depresjon. Takk for evt svar.

Skrevet

Du må ta en tur til legen/psykiater med en gang! Det finnes veldig mange grader av depresjon og du er jo helt tydelig akkurat det, selv om du ikke kjenner det igjen på samme måte som tidligere. Er det noe konkret du vil bort i fra? Hvis du ser på din egen historie, så ser du jo at ting går opp og ned, så det er ingen grunn til å avslutte livet/skade seg selv fordet om du er i en bølgedal nå. Det viktigste er å ta tak i det, så du kan komme deg ut av det igjen! For det har du jo tydeligvis klart før:) Hadde uansett hørt med lege/psykiater ang medisiner, siden det finnes mange forskjellige stemningsregulerende medikamenter og det er ikke alle man bør gå på over en lang periode. Stå på! Plutselig snur livet fullstending og så står du der og priser deg lykkelig for at du lot livet få en sjanse til:)

Anonymous poster hash: 4c3c4...dbb
Skrevet

Angst kan også føre til denne typen tanker, spesielt PTSD. Regner med at tankene dine ikke mer bærer preg av angst for å ta ditt eget liv da, som er mer uskyldig og ikke helt uvanlig ved angst.

Du burde oppsøke hjelp snarlig uavhengig av hva din egen tolkning av MADRS sier. Det kommer bedre tider, uansett hvor vanskelig ting nå kan føles.

Skrevet

Jeg har også vært suicidal uten å være deprimert, pga psykose symptomer og sf.

Jeg håper du klarer å holde ut og få tilstrekkelig med hjelp. Husk at det er alltid håp.

Skrevet

Tusen takk for svar, tar kontakt med lege i morgen.

Skrevet

Jeg har akkurat hatt en periode hvor jeg var veldig suesidal. Var ikke deprimert, men utslitt og lei av alt som heter psyken, behandling og at ting står fast.

Første og eneste gangen jeg virkelig ikke har villet leve lenger, og jeg ble dyttet ut døren på psyk uten egentlig å være klar for det. Heldigvis har jeg en god behandler som skjønte det, så hun fulgte meg ekstra godt opp i tiden etterpå.

Første steg - ta kontakt med legen din!! PTSD skal alltid taes på alvor også når det gjelder suesidale tanker. Jeg har selv diagnosen sammen med emosjonell ustabil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...