tjohei1 Skrevet 13. januar 2014 Skrevet 13. januar 2014 Jeg synes det var fint at Erna Solberg nevnte psykisk helse i nyttårstalen sin. Men ifølge søsteren min gir de ikke noe penger for å styrke dette området. Jeg får det ikke til å henge sammen. De har jo nevnt flere ganger at de skal styrke dette området. Noen som vet mer enn meg her? Vil de psykisk syke få det bedre eller verre med den nye regjeringen? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. januar 2014 Skrevet 13. januar 2014 Helsevesenet styres via helseministerens/regjeringens styringsdokument/oppdragsdokument. Dette sendes til de regionale helseforetak (RHF) som igjen sender det videre til sine helseforetak (HF). De totale rammene til helsevesenet øker. I tillegg skriver helseministeren i dokumentene at økningen innen psykiatri og rus skal være større enn innen somatikken. Summen av dette er at det kommer mer penger til rus og psykiatri :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.