Gjest Skrevet 15. januar 2014 Skrevet 15. januar 2014 Ja, jeg har prøvd den sprayen. Den lindrer litt med det samme, men jeg kan ikke bruke for mye av den heller. Den er temmelig sterk. Håper de finner ut hvorfor du har dette problemet, så du kan få hjelp. Anonymous poster hash: 876fc...6ec Xerorinse til å skylle munnen med, har du prøvd det også? Jeg føler den også har litt behagelig og lindrende effekt en stund. Og den inneholder fluorl Men jeg har ikke funnet noe som varer. Ja, jeg håper å finne ut av hva det skyldes og hva som kan gjøres. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 Skrevet 16. januar 2014 Xerorinse til å skylle munnen med, har du prøvd det også? Jeg føler den også har litt behagelig og lindrende effekt en stund. Og den inneholder fluorl Men jeg har ikke funnet noe som varer. Ja, jeg håper å finne ut av hva det skyldes og hva som kan gjøres. På 20 år, har jeg vært gjennom det meste av hva som finnes på apotek og helsekost mot problemet. jeg har vært hos leger hudleger, nevrolog og tannleger, tannlegespesialister you name it. uten at de har noen god forklaring på dette. De sier bare at det er enkelte mennesker som er overfølsomme. Men jeg har jo hørt om de som har en sykdom som kan kureres som ligger til grunn.Jeg som deg fikk soppkur på soppkur, enda det viste seg at jeg ikke hadde det. Men jeg har hørt om mennesker som har en underliggende sykdom på slimhinnene, eller har en overfølsomhet som lar seg fjerne, For eksempel ved at de tar medisiner de reagerer på. Så lykke til. Det er veldig plagsomt å ha det slik. Anonymous poster hash: 876fc...6ec 0 Siter
Gjest Skrevet 16. januar 2014 Skrevet 16. januar 2014 På 20 år, har jeg vært gjennom det meste av hva som finnes på apotek og helsekost mot problemet. jeg har vært hos leger hudleger, nevrolog og tannleger, tannlegespesialister you name it. uten at de har noen god forklaring på dette. De sier bare at det er enkelte mennesker som er overfølsomme. Men jeg har jo hørt om de som har en sykdom som kan kureres som ligger til grunn.Jeg som deg fikk soppkur på soppkur, enda det viste seg at jeg ikke hadde det. Men jeg har hørt om mennesker som har en underliggende sykdom på slimhinnene, eller har en overfølsomhet som lar seg fjerne, For eksempel ved at de tar medisiner de reagerer på. Så lykke til. Det er veldig plagsomt å ha det slik. Anonymous poster hash: 876fc...6ec De har sjekket deg for alt det kan være da? Hvis de har det og kommet frem til at det ikke er noen form for behandling så er dette noe du bare må lære og leve med. Gjøre det beste ut av det og prøve å unngå det du har mulighet til å unngå, og ta det som kan dempe smerte og ubehag. Men før du bare godtar at det er slik du må ha det, så mener jeg du bør være sikker på at alt er prøvd. Håper for din del at det fremdeles er noe igjen som kan hjelpe deg. Jeg tror ikke så mange forstår hvor ubehagelig og smertefullt problemer i munnen kan være. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 Skrevet 16. januar 2014 De har sjekket deg for alt det kan være da? Hvis de har det og kommet frem til at det ikke er noen form for behandling så er dette noe du bare må lære og leve med. Gjøre det beste ut av det og prøve å unngå det du har mulighet til å unngå, og ta det som kan dempe smerte og ubehag. Men før du bare godtar at det er slik du må ha det, så mener jeg du bør være sikker på at alt er prøvd. Håper for din del at det fremdeles er noe igjen som kan hjelpe deg. Jeg tror ikke så mange forstår hvor ubehagelig og smertefullt problemer i munnen kan være. Du har helt rett i at det er mange som forstår hvor plagsomt det er med svie og ubehag i munnen før de har prøvd det selv. Jeg er avhengig av at de rundt meg tar hensyn og kutter parfyme. Men av en eller annen grunn så er det nesten håpløst for noen å gjøre det. Jeg har måttet tåle mange fornærmede mennesker. Det ser ut til at de fleste mener at det er noe jeg må tåle å leve med for å være sammen med dem. Jeg lever isolert for uansett hva verden rundt meg måtte mene, så holder jeg ikke ut å ha så vondt. Jeg får også hodepine av parfyme. Så jeg er stort sett satt ut av spill hvis jeg prøver å være sosial og våge meg i et selskap. Jeg har et par mennesker i livet mitt som har ofret parfymen for meg. Men jeg savner mennesker og familie. Anonymous poster hash: 876fc...6ec 0 Siter
Gjest Skrevet 16. januar 2014 Skrevet 16. januar 2014 Du har helt rett i at det er mange som forstår hvor plagsomt det er med svie og ubehag i munnen før de har prøvd det selv. Jeg er avhengig av at de rundt meg tar hensyn og kutter parfyme. Men av en eller annen grunn så er det nesten håpløst for noen å gjøre det. Jeg har måttet tåle mange fornærmede mennesker. Det ser ut til at de fleste mener at det er noe jeg må tåle å leve med for å være sammen med dem. Jeg lever isolert for uansett hva verden rundt meg måtte mene, så holder jeg ikke ut å ha så vondt. Jeg får også hodepine av parfyme. Så jeg er stort sett satt ut av spill hvis jeg prøver å være sosial og våge meg i et selskap. Jeg har et par mennesker i livet mitt som har ofret parfymen for meg. Men jeg savner mennesker og familie. Anonymous poster hash: 876fc...6ec Har du fått påvist at det er parfymen du reagerer på, eller er det noe du har funnet ut av selv? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 Skrevet 16. januar 2014 Har du fått påvist at det er parfymen du reagerer på, eller er det noe du har funnet ut av selv? Det er noe jeg har funnet ut. Siden det er en lokal reaksjon i munnen er det pr i dag ikke mulig å teste for dette. Vet det finnes en test som kan taes på armen, men det vil jo ikke slå ut fordi jeg tåler det på huden. Men det er ikke vanskelig å se at jeg er skinnflådd for å si de slik, legene kan se irritasjonen i munnen, men de kan altså ikke fastslå grunnen. Men jeg kjenner det begynner å brenne så snart jeg er i nærheten av det jeg ikke tåler. Det er mange andre ting jeg også reagerer på som jeg nevnte tidligere. Men parfymen er den som begrenser livet mitt mest, fordi den finnes over alt. Anonymous poster hash: 876fc...6ec 0 Siter
Gjest Skrevet 16. januar 2014 Skrevet 16. januar 2014 Det er noe jeg har funnet ut. Siden det er en lokal reaksjon i munnen er det pr i dag ikke mulig å teste for dette. Vet det finnes en test som kan taes på armen, men det vil jo ikke slå ut fordi jeg tåler det på huden. Men det er ikke vanskelig å se at jeg er skinnflådd for å si de slik, legene kan se irritasjonen i munnen, men de kan altså ikke fastslå grunnen. Men jeg kjenner det begynner å brenne så snart jeg er i nærheten av det jeg ikke tåler. Det er mange andre ting jeg også reagerer på som jeg nevnte tidligere. Men parfymen er den som begrenser livet mitt mest, fordi den finnes over alt. Anonymous poster hash: 876fc...6ec Jeg ville unngått å bruke parfyme hvis jeg visste at jeg skulle omgås noen som ikke tålte det. Men må likevel innrømme at det ikke er noe jeg tenker på når jeg går på bussen, kjøpesenter og andre steder hvor jeg kan møte mennesker som ikke tåler det. Og som du selv sier så er det parfyme i det meste. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2014 Skrevet 16. januar 2014 Jeg ville unngått å bruke parfyme hvis jeg visste at jeg skulle omgås noen som ikke tålte det. Men må likevel innrømme at det ikke er noe jeg tenker på når jeg går på bussen, kjøpesenter og andre steder hvor jeg kan møte mennesker som ikke tåler det. Og som du selv sier så er det parfyme i det meste. Det er et problem for mange flere enn de folk flest tror. Så mange som en av ti sier de har problemer med det. Men i varierende grad selvfølgelig. Jeg har veldig vondt av barn som av en eller annen grunn rammes av dette. Astma kan være en grunn til at noen utvikler overømfintlighet i tillegg til selve astmaen. Kjenner en ung jente som er isolert og ikke kan gå på skolen fordi hun blir syk. Jeg har tross alt hatt et liv før jeg ble rammet. Men unge mennesker og barn mister mye. Det som er synd er at disse menneskene kunne vært inkludert hvis mange flere velger å ta hensyn. Alle forstår at de ikke kan ta med en hund til en som ikke tåler pels. Men "ingen" forstår at det samme gjelder parfyme. Anonymous poster hash: 876fc...6ec 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.