AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 Skrevet 14. januar 2014 Hei! Vil fortelle om noe som skjedde i november i fjor. Jeg var innlagt på dps og var veldig syk. Jeg kom i konflikt med et personal som ville sende meg på permisjon selv om jeg ikke var i form til det. Plutselig fikk jeg en stemme i hodet som sa jeg skulle drepe henne og prøvde derfor å ta henne, men ble stoppet av 2 andre personal som holdt meg igjen til hun jeg skulle ta hadde kommet i sikkerhet Da klikket det for meg og jeg fikk igjen en stemme som sa jeg skulle slå, så jeg slo hun ene i ansiktet så hun begynte å blø neseblod. Jeg fikk senere vite at jeg hadde brukket nesen hennes. Jeg begynte senere på xeplion 150 mg for disse stemmene og jeg føler jeg har effekt. Jeg var i går hos politiet i avhør. Jeg forklarte det jeg husket, selv om jeg husket kun bruddstykker. Advokaten mener jeg var utilregnelig da han kjenner meg som en rolig person som aldri ville funnet på å gjøre noe sånt om jeg var frisk. Jeg har gitt tillatelse til at legen blir fritatt fra taushetsplikten slik at dem kan vurdere min psykiske tilstand. Fortjener jeg fengsel? Jeg håper egentlig jeg havner i fengsel, for da får jeg ta konsekvensene for det jeg har gjort, jeg må jo ta straffen. Eller var jeg utilregnelig når det skjedde? Kan jeg bli dømt til tvunget psykisk helsevern? Håper på svar Anonymous poster hash: 29abf...f44 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. januar 2014 Skrevet 14. januar 2014 Mitt svar baserer seg kun på de opplysninger du har gitt her. Jeg vurderer volden som psykotisk motivert. Du er dermed ikke strafferettslig tilregnelig og skal ikke idømmes fengselsstraff. Ja, du kan bli dømt til tvungent psykisk helsevern. Om du har behov for å ta ansvar for dine handlinger, kan du gjøre det ved lojalt å følge de behandlingsråd psykiateren gir deg. Dette inkluderer også det å ta Xeplion eller annen depotmedisin regelmessig og over meget lang tid. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 Skrevet 14. januar 2014 Samfunnstraff er et alternativ i ditt tilfelle. Det kan hende denne kvinnen som du brakk nesen på fikk psykiske problemer i ettertid, angst, søvnproblemer etc. Siden du husker hendelsen burde du ta ansvar for den også og ikke gjemme deg bak en psykisk lidelse. Likevel synes jeg fengsel blir i overkant. Et forelegg eller samfunnstraff er rimelig. Jeg har selv hatt samfunnstraff og det var i det lange løp veldig bra for meg. Jeg kom styrket ut av det og det vil nok sikkert du også gjøre Anonymous poster hash: 2e525...819 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.