Gå til innhold

Misbruk av alkohol og cannabis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har PTSD og misbruker alkohol og cannabis. Jeg kan ruse meg til jeg stuper, men ikke daglig (1 til 2 ganger i uken). Jeg merker at alkohol gjør meg aggressiv og cannabis gjør meg rolig og snill. Jeg er normalt sett en snill person, men utagerer med rus. Er det da bedre at jeg røyker grønt eller at jeg drikker alkohol? Som regel kombinerer jeg begge to og da får jeg tidvis mange hallusinasjoner. Betyr det at jeg er på grensen til å kunne bli psykotisk? (Det er noe jeg frykter kan skje)

Anonymous poster hash: bb00d...cd8
Skrevet

Med den diagnosen skal du holde deg unna rus. Det er gambling å ruse seg når man kan risikere og utagere. Får du psykiatrisk hjelp, prøvd medisiner?

Skrevet

Jeg har sett så mange mennesker bli psykotiske av å røyke ("brunt" eller "grønt") at det er helt ille.

For å ta de ulike tingene separat:

Du utagerer og blir aggressiv av alkohol. Det bør bety ganske klart at du ikke burde drikke alkohol.

Du blir "snill" av cannabis. Det er ulovlig og dyrt. Ville heller forsøkt, i samråd med lege, og finne en annen form for virksom hjelp som både er billigere og innenfor lovens rammer. Å selvmedisinere med illegale stoffer er ikke akkurat en heldig vei å gå.

Skrevet

Med den diagnosen skal du holde deg unna rus. Det er gambling å ruse seg når man kan risikere og utagere. Får du psykiatrisk hjelp, prøvd medisiner?

Jeg går til psykolog. Vi jobber med rusingen min, men det er ikke så lett å avslutte med rus når man er så avhengig. Jeg skal muligens legges inn på rus-klinikk, men inntil videre må jeg forsøke å mestre russuget med noe. 

Jeg går ikke på medisiner. 

Skrevet

Jeg har sett så mange mennesker bli psykotiske av å røyke ("brunt" eller "grønt") at det er helt ille.

For å ta de ulike tingene separat:

Du utagerer og blir aggressiv av alkohol. Det bør bety ganske klart at du ikke burde drikke alkohol.

Du blir "snill" av cannabis. Det er ulovlig og dyrt. Ville heller forsøkt, i samråd med lege, og finne en annen form for virksom hjelp som både er billigere og innenfor lovens rammer. Å selvmedisinere med illegale stoffer er ikke akkurat en heldig vei å gå.

Jeg har røykt i mange år og har aldri opplevd å bli psykotisk. Jeg tror kanskje de som blir det blir det på et tidlig stadie eller?

Jeg selvmedisinerer og skal innrømme det. Jeg kommer meg bort fra alle problemene og det hjelper meg å sove og ikke være så rastløs i kroppen. Jeg er ofte nervøs og har mye angst. Jeg får mye igjen av cannabis og derfor bryr jeg meg ikke om at det er ulovlig. Jeg har nok penger så tenker ikke så mye på prisen. Hva slags medisiner kunne jeg liksom tatt for å erstatte denne rusen med?

Skrevet

Jeg har røykt i mange år og har aldri opplevd å bli psykotisk. Jeg tror kanskje de som blir det blir det på et tidlig stadie eller?

Jeg selvmedisinerer og skal innrømme det. Jeg kommer meg bort fra alle problemene og det hjelper meg å sove og ikke være så rastløs i kroppen. Jeg er ofte nervøs og har mye angst. Jeg får mye igjen av cannabis og derfor bryr jeg meg ikke om at det er ulovlig. Jeg har nok penger så tenker ikke så mye på prisen. Hva slags medisiner kunne jeg liksom tatt for å erstatte denne rusen med?

Du sier jo at du hallusinerer?

Jeg er ikke lege, og har derfor ingen konkrete medisineringsråd til deg. Men det finnes jo medisiner mot PTSD (f.eks antidepressiva) som kan hjelpe?

Skrevet

Du sier jo at du hallusinerer?

Jeg er ikke lege, og har derfor ingen konkrete medisineringsråd til deg. Men det finnes jo medisiner mot PTSD (f.eks antidepressiva) som kan hjelpe?

Ja når jeg er ruset på cannabis så gjør jeg det, men det er jo vanlig. Man er jo ikke psykotisk for man er jo klar over selv at det er "halliser" som det kalles. Jeg er bare redd at for mange "halliser" kan føre til at man blir psykotisk. Da mener jeg at jeg blir psykotisk selv om jeg ikke er ruset. 

Mulig det finnes medisiner for PTSD, men jeg aner ikke hva eller om det hadde vært bra for meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...