MMT123 Skrevet 15. januar 2014 Skrevet 15. januar 2014 Er det noen andre som sliter med det?..jeg har nettopp funnet ut at det har denne betegnelsen. Jeg blir helt fucka en uke før mens, noen ganger kan det vare både uken før og uken jeg har mens, da er det virkelig FELOTTE tider her hjemme I dag og i går gikk det helt over stokk og stein..endte med at jeg ikke kunne dra på jobb i dag. Gråter, blir paranoid, sucidal og klikker helt..null krefter, blir apatisk, får alt utenom hodepine og fysiske mens smerter.. Det som er dritt er at når det blir sånn så kan jeg ikke dra på praksisjobben, jobber i resepsjon no og funker jo dårlig om jeg må løpe på do å gåte og være helt skrudd. Man kan jo ikke ringe jobben og si at jeg har mensen og må bli hjemme, hva skal man gjøre da..jeg ringte saksbehandleren min og forklarte saken og hun videreformidlet at jeg ble akutt syk, men kommer i morgen..men hva om jeg hadde vært i en vanlig jobb da.. Er det noen som sliter med det samme, hvordan fikser dere det i såfall? 0 Siter
Gjest Skrevet 15. januar 2014 Skrevet 15. januar 2014 Hold deg unna det som trigger deg? Bruker du p-piller? SSRI har jeg lest også kan være til hjelp. 0 Siter
MMT123 Skrevet 15. januar 2014 Forfatter Skrevet 15. januar 2014 Hold deg unna det som trigger deg? Bruker du p-piller? SSRI har jeg lest også kan være til hjelp. Takk for svar Det som trigger meg er hodet mitt, alt jeg legger bak og prøver å ikke tenke på stuper frem og tar full kontroll. Er SSRI medisiner? som funker med en gang? 0 Siter
Gjest Skrevet 16. januar 2014 Skrevet 16. januar 2014 Takk for svar Det som trigger meg er hodet mitt, alt jeg legger bak og prøver å ikke tenke på stuper frem og tar full kontroll. Er SSRI medisiner? som funker med en gang? SSRI er medisiner ja det skal tas i pms-uka hvis jeg har forstått det riktig. Ta en prat med legen din om det 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. januar 2014 Skrevet 16. januar 2014 Med slike betydelige problemer anbefaler jeg at du ringer fastlegen allerede i dag for en time. Be om å få SSRI (f. eks Cipalex) som du tar fra 7-10 dager før forventet mens. Det er den mest effektive behandling av dette. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.