Gå til innhold

NHD/om asberger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten å sammenligne Downs syndrom og Asperger sånn ellers, så synes jeg det høres mest logisk ut at det er en tilstand, en annerledeshet,  slik Madelenemie skriver.

Veiledning til personer med Downs syndrom og deres familier vil også gi positive effekter.

Hei!

Jeg kom på det at jeg ble jo utredet av to nevrologer, tilleggsutdanning psykiatri, så ja det er nok riktig at autisme er en tilstand som faller egentlig mellom det somatiske og det psykiatriske i dag.

Det hjelper ikke at står i manualen for psykiske lidelser når det knapt fins en psykiater med kunnskap og erfaring. Det fins imidlertid psykiatere med nevrologi som tilleggsutdanning, samt barneleger med kunnskap om autisme.

NHD her inne  har jo selv ingen svar på psykiater med kompetanse på autisme i Osloområdet, men han har det ellers om psykiske lidelser som alle psykiater kan noe om.

Det leie for oss med autisme, er at vi egentlig ikke får god hjelp, fordi vi ikke er helt noens interesse eller sak. Unntaket er en lege med spesiell interesse,

Men selv ble jeg utredet av to nevrologer, men psykiatri i tillegg, De fleste av oss med autisme, har medfødte søvnvansker/annerledes søvnvansker, sensoriske problemer, motoriske vansker m.m.

Fordelen ved å ikke se autisme som en psykisk lidelse er også at man da lettere, (fordi med autisme er man disponert for psykisk lidelse) oppdager tilstander eks depresjon, OCD osv,,, og får hjelp når slike lidelser inntreffer.

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

25

• frosken

13

• Mirabell

12

• Madelenemie

12

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...