Gå til innhold

"Dårligere" av terapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dumt formulert, for jeg mener selvsagt ikke at det er terapien som er årsaken evt, men det som skjer i terapien selvsagt....

Er det vanlig å bli dårligere/sykere når man begynner med terapi? Jeg har begynt hos en psykologspesialist. Har diagnose dissosiativ lidelse /PTSD, depresjon og spiseforstyrrelse. Ting og tang fungerer ganske greit for tiden, men jeg kjenner at jeg er veldig sliten/lei meg/urolig de dagene jeg har vært hos henne. Jeg får mye tankekjør, sliten med søvnen og mat.

Hva gjør jeg i såfall?

PandaA gir deg noen flotte svar. Iblant må man bare stålsette seg og holde ut det vonde, det blir som regel litt bedre. Jeg synes også du skal ta informasjonen videre til din behandler, det kan være nyttig for vedkommende å vite.

Skrevet

Hehe...hm...tja, noe iallfall  ;)

Fortsatt redd og usikker på om jeg skal slutte i behandling. Kanskje det går over...

Neida..

Joda..

Selvfølgelig gjør det ikke det. Men er jeg klar for å evt bli dårligere igjen liksom...

Skrevet

Dette er veldig vanlig. Du vil bli dårligere, så litt bedre, så kanskje litt dårligere igjen før du virkelig kjenner forbedring. Regresjon i terapi er vanlig og når man går tilbake i tid (barnestadiet) vil man føle seg ekstremt sårbar og alene som igjen gjør at man føler seg dårlig. Du må ikke gi opp for plutselig en dag faller alle brikkene på plass. Husk at dette gjør du for at du skal få et godt liv etterpå. Det er verdt å streve litt for. Selv drakk jeg meg dritings etter hver terapi time, det gjør jeg ikke lengre  :)  Hold ut! Anonymous poster hash: 1bf8e...ce2

Det med regresjon har vært nesten litt for mye av "det gode" for min del. Det bare ble sånn at jeg ble som et barn igjen og begynte å forsømme ting rundt meg. Og glemme voksenlivet. Kjøpte bamser og "forsvant". Jeg tenkte det skulle være bra for meg, men har i senere tid begynt å røske meg ut av den tilstanden. Men fikk bearbeidet endel også i den fasen.

Anonymous poster hash: cf63b...1cd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...