Gjest Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har schizofreni, har mye stemmer , av og til (som oftes) er det veldig plagsomt , men andre ganger underholdning. Jeg lever ganske ensomt selv om jeg har et barn og mann. Jeg sliter mye med konsentrasjon , vansker med å lese .Jeg har også i det siste fått problemer med hendene mine, føler atde mangler, at de ikke er mine eller at jeg ikke kan bruke dem.Det gir store problemer i verdagen, sånn som nå når jeg skriver dett , må passe på å gjøer det når hendene føles normale.Er det vanelig å ha slike problemer? Jegver nok også alvorlig depremert , med selvmordstanker innom. Føler jeg aldri har fått riktig behandling for mine problem, kunn tilbud om medisiner og samtale med psykriatisk sykepleier. Nå har jeg gitt helt opp alt som heter behandlin, føler ikke det hjelper, bruker ikke medisiner heller.Er det noe annen behandling jeg bør prøve og er det et sted i landet der de er best på behandling av schizofreni. Skulle gjerne følt at jeg har prøvd alt, tror ikke atbjeg får den beste hjelpen her jeg bor. 0 Siter
psychotique Skrevet 17. januar 2014 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har også psykose problematikk og ofte føler jeg at hendene ikke er mine. Jeg har også snakket med andre med psykoser som har det samme problemet. Tror at det er normalt når man sliter med psykoser. Men det er veldig ubehagelig, så føler med deg 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. januar 2014 Skrevet 17. januar 2014 Å føle det du gjør med hendene dine er ikke normalt. Det forekommer som en del av sykdomsbildet hos noen med schizofreni. Jeg synes du skal begynne med behandling igjen. Medisiner og samtaler er det beste vi har å tilby mot schizofreni. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.