Gå til innhold

Er engstelig for å slutte med Imovane..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt 7,5 mg Imovane i flere uker nå.. Merker jeg er engstelig for å slutte selv om jeg også merker at 7,5 mg ikke virker like godt som før.. Enkelte netter sover jeg urolig og lett..

Hvordan bør jeg gå frem for å slutte..?

Anonymous poster hash: 36906...adb

Skrevet

Lurer jeg på også.....men jeg har brukt dem i 4 år!!! 

Anonymous poster hash: b29e5...a76
Skrevet

Lurer jeg på også.....men jeg har brukt dem i 4 år!!! 

Har du brukt det sammenhengende i 4 år? Holdt deg på 7,5 mg? Jeg har brukt Imovane til og fra i MANGE år.. Periodevis.. Når jeg først begynner med det er det svært vanskelig å slutte.. Men beholdningen går tom og skulle gjerne hatt tips hvordan mest skånsomt slutte..

Skrevet

Ja sammenhengende,med unntak av noen få kvelder. Begynte på 5 mg,men økte til 7,5 mg og det funker fint enda :)

Skrevet

Ja sammenhengende,med unntak av noen få kvelder. Begynte på 5 mg,men økte til 7,5 mg og det funker fint enda :)

Men du har et ønske om å slutte du også..?

Skrevet

Ja hadde vært fint å få sluttet,men det passer ikke helt nå,for livet mitt er ikke helt på rett kjøl. 

Skrevet

Jeg har tatt 10 mg stilnoct hver kveld i halvannet år. Tenker som så at hvis jeg slutter, og er blitt avhengig, så får jeg ikke sove. Men, gjett hva!? Jeg sover ikke uten de heller... Er snakk om at jeg går fire døgn uten søvn... :-(

Skrevet

Jeg har tatt 10 mg stilnoct hver kveld i halvannet år. Tenker som så at hvis jeg slutter, og er blitt avhengig, så får jeg ikke sove. Men, gjett hva!? Jeg sover ikke uten de heller... Er snakk om at jeg går fire døgn uten søvn... :-(

Går du fire døgn uten å sove???!?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er menge måter å slutte på. EN start er å ta den annenhver kveld for deretter å gå ned på antall kvelder i uken.

Det viktigste er at en er innstilt på at det blir noen netter med litt dårligere søvn før det hele normaliserer seg. I tillegg er god søvnhygiene helt nødvendig.

Stå opp i rett tid uansett hvordan en har sovet - DVs ikke senere enn kl. 08.

Ikke sove middag ut over 20 minutter i en god stol.

Skrevet

Går du fire døgn uten å sove???!?

Ja, utover 10 min søvn i veldig varierende hyppighet. Ofte ender det med en innleggelse hvor det stabiliserer seg litt etterhvert. Lever med et enormt stress og i full beredskap, så sover normalt maks fire timer. Etter tre døgn blir man nesten grenseosykotisk.

Skrevet

Ja, utover 10 min søvn i veldig varierende hyppighet. Ofte ender det med en innleggelse hvor det stabiliserer seg litt etterhvert. Lever med et enormt stress og i full beredskap, så sover normalt maks fire timer. Etter tre døgn blir man nesten grenseosykotisk.

Uff, det høres fælt ut. Er ikke stresset noe som det kan gjøres noe med?

Skrevet

Uff, det høres fælt ut. Er ikke stresset noe som det kan gjøres noe med?

Det er resultatet av flere års mishandling. Jobber med saken, men ting tar så veeeeldig lang tid. Går i full behandling, fire dager i uken div tilbud, pluss planlagte og kriseinnleggelser.

Skrevet

Det er resultatet av flere års mishandling. Jobber med saken, men ting tar så veeeeldig lang tid. Går i full behandling, fire dager i uken div tilbud, pluss planlagte og kriseinnleggelser.

Ok, skjønner. Godt å høre at du (antakelig) blir tatt litt hånd om.

:-)

Skrevet

Jeg fikk rundt 150 stilnoct over en periode på noen måneder, og brukte de uforsvarlig, med firedoble dose. Til slutt ble det bare rør, nesten litt hallusinatorisk. Jeg regnet med jeg ville bli avhengig, men nei det gikk helt problemfritt å slutte. Ikke sov jeg dårligere heller for søvnfunksjonen funket kun i begynnelsen

Anonymous poster hash: 987f7...5e3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...