Gå til innhold

Med skrekkblandet fryd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet sånn ca hva utgiftene til å ha hund er gj snitt pr måned? Har tenkt på å kanskje skaffe meg en da jeg er mye alene, men har fryktelig dårlig råd.. :/

Anonymous poster hash: 9df6d...ab6

Man bør ha en stabil og ok økonomi dersom man skal ha hund. 

Hva med å "leie" en hund for en time om dagen, noen ganger i uken? Mange hundeeiere ønsker noen som kan lufte hunden når de er på jobb, eller ved ferier osv. Ihvertfall inntil du har en litt romsligere økonomi.

Skrevet

Som sagt i svaret mitt så er det ikke noe man med enkelthet kan gi et nummer på. Det blir som å spørre hva det koster å ha barn ;)

Enig, det er helt umulig å si noe konkret om. Jeg vil likevel fraråde mennesker med en trang økonomi til å anskaffe seg et kjæledyr. Man må vite man står stødig selv om den firbente blir syk over lengre perioder.

Skrevet

Når vi hadde hund brukte vi 150 kroner per måned på forsikring, 350 kroner på mat, ca. 1000 kr i året på kurs, 1000 kr per år på utstyr. Dette blir 666 kr per måned. Foret var spesielt allergifor, men ellers var vi veldig nøkterne dyreeiere. Om man kjøper rasehund er det en stor utgift i begynnelsen også, i tillegg til større sjanse for medisinske komplikasjoner.

Som sagt i svaret mitt så er det ikke noe man med enkelthet kan gi et nummer på. Det blir som å spørre hva det koster å ha barn ;)

Vi brukte tilsvarende da vi hadde hund. De siste årene han levde, ble kostnadene større og da kan man heller ikke forsikre seg mot medisinske kostnader lenger.

Skrevet

Vi brukte tilsvarende da vi hadde hund. De siste årene han levde, ble kostnadene større og da kan man heller ikke forsikre seg mot medisinske kostnader lenger.

I Agria kan du forsikre hunden livet ut. 

Anonymous poster hash: cbd0c...589

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...