Gå til innhold

Bipolare maniske trøndere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe morsomt, for ingen av karakterene vekket gjenkjennelse.

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe morsomt, for ingen av karakterene vekket gjenkjennelse.

Hei!

Du mangler humor:-)

Det er jo bare gøy, manisk depressive og maniske bergensere, det er satt på spissen frosken:-)

Lurer du mer på ironi spør en autist, de kan spøken :-)

Skrevet

Hei!

Du mangler humor:-)

Det er jo bare gøy, manisk depressive og maniske bergensere, det er satt på spissen frosken:-)

Lurer du mer på ironi spør en autist, de kan spøken :-)

Har ikke sagt at det er noe galt med innslaget, synes bare ikke det er noe morsomt.

Skrevet

Hei

Gjenkjenner du denne da?

Denne fikk jeg av en venn, syns jeg ligner??

Pluss mange lignende??

Ja ja,

Min psykiater sa hun ikke forstod at jeg fikk denne, men altså det er satt på spissen og er man selvskader, biopolar, autst , døv eller lam, eller trønderoerlege så er ofte humor det deiligste,da kan man glemme, bare le, og det tror jeg vi trenger i all uenigheten.

:-) en sjelden klem :-)

Skrevet

Jeg så den første og synes det var morsom. Fordi den - satt på spissen - minnet meg om noe jeg har sett før ;-)

Skrevet

Hei!

Hva??

Jeg syns ikke morsom.

Min venn ga meg mange:

Vennen mener jeg ligner??

Jeg ligner ikke, jeg snakker ikke sånn og er jo normal.

Ja sånn er det... Godt man gleder andre.

Det viktige er jo å være hel, real, ærlig og følger prinsippene.

Lurer på hvem du har sett?

Skrevet

Hei!

Det er ok alle som ser.

Jeg har fått disse umorsomme linker av en venn, jeg vet fordi jeg morer vedkommende og det er med likheter.

Jeg syns ikke morsomt for skjønner ikke hva som er så rart, annet enn klærne, jeg passer på klærne.

Jeg kler meg sånn som reglene er, feks vet jeg reglene nå for 2014

Jeg visste ikke reglene før, men det var fordi jeg ikke visste at jeg ikke visste/ oppfattet systemene.

Ingen forklarte for meg før, jeg får ikke automatisk med meg slikt som andre oppfatter.

Etter at jeg fikk diagnosen Asperger syndrom og ble opplyst om reglene av min psykiater følger jeg dem, derfor begynte jeg med sminke samt begynte å drikke alkohol, alt sammen etter råd fra min psykiater.

Jeg sminker meg nesten sett hver dag, drikker alkohol jevnt, og følger de andre regler for normal smfunnsførsel ( håper de som trenger forstår)

Skrevet

Hei!

Det er ok alle som ser.

Jeg har fått disse umorsomme linker av en venn, jeg vet fordi jeg morer vedkommende og det er med likheter.

Jeg syns ikke morsomt for skjønner ikke hva som er så rart, annet enn klærne, jeg passer på klærne.

Jeg visste ikke reglene før, men det var fordi jeg ikke visste at jeg ikke visste/ oppfattet systemene.

Ingen forklarte for meg før, jeg får ikke automatisk med meg slikt som andre oppfatter.

Etter at jeg fikk diagnosen Asperger syndrom og ble opplyst om reglene av min psykiater følger jeg dem, derfor begynte jeg med sminke samt begynte å drikke alkohol, alt sammen etter råd fra min psykiater.

Jeg sminker meg nesten sett hver dag, drikker alkohol jevnt, og følger de andre regler for normal smfunnsførsel ( håper de som trenger forstår)

Du ligner ikke, langt der i fra. Men du kan av og til være like konkret og direkte som hun er. Jeg lo også da hun plutselig i samtalen begynte å snakke om kaniner. Du er jo også glad i snakke om dyr, hvis noen vil høre. Det er kun noen små elementer som jeg syntes jeg kjente igjen, men nettopp disse små elementene fik meg til å le.

Skrevet

Du ligner ikke, langt der i fra. Men du kan av og til være like konkret og direkte som hun er. Jeg lo også da hun plutselig i samtalen begynte å snakke om kaniner. Du er jo også glad i snakke om dyr, hvis noen vil høre. Det er kun noen små elementer som jeg syntes jeg kjente igjen, men nettopp disse små elementene fik meg til å le.

Hei!

Ok fint.

Du har rett jeg skrev senest i dag om Trampe til en psykiater, som ikke kjenner han.

Jeg tenker nå , psykiater tenker " aha et typisk tilfelle Asperger syndrom", fordi lkommer inn på ting.

(Jeg leser og oppfatter slit. )

Men den psykiater skulle bare vite om den daglige kampen jeg har med den sterke kaninen, det er som om alle vil le, men har de sett Trampe dundre på døren? Nei.

Hadde de sett han hadde alle forstått. Jeg har en merkelig kanin, han stjeler kjøtt, og faktisk virker det som om en biolog på Blindern tror jeg prater tull/ han smiler skjevt og jeg vet ca hva det kan bety, men det gjør jeg ikke, jeg snakker om hverdagen, jeg snakker om hverdagen med en kanin som ar oppdaget sine rettigheter!!

Skrevet

Men den psykiater skulle bare vite om den daglige kampen jeg har med den sterke kaninen, det er som om alle vil le, men har de sett Trampe dundre på døren? Nei.

Hadde de sett han hadde alle forstått. Jeg har en merkelig kanin, han stjeler kjøtt, og faktisk virker det som om en biolog på Blindern tror jeg prater tull/ han smiler skjevt og jeg vet ca hva det kan bety, men det gjør jeg ikke, jeg snakker om hverdagen, jeg snakker om hverdagen med en kanin som ar oppdaget sine rettigheter!!

Du, siden Trampe har oppdaget sine rettigheter, så må han da også kunne forstå at han neppe har godt av for mye kjøtt? Kan du ikke hjelpe ham til å ta i bruk sin fornuft;-)

Skrevet

Hei!

Trampe er en kanin!

Han forstår det like dårlig som min venn forstår konsekvensene av selvskading! :-(

Trampe dundrer på døren, og en dag slang han seg ut på sofaen så jeg rullet og ble nliggende i sofaens sprekk.

Andre syns dette er komisk, det er som de ikke tror meg, men kom på besøk og møt Trampe, han har albuene der han skal, han er sterk og har blitt gatas skrekk.

Akkurat det syns jeg er komisk, naboklagene på han...?? Han er tross alt en kaninn.

Skrevet

Hva?? Jeg syns ikke morsom.

Jeg syns heller ikke disse var særlig artige...

Skrevet

Og hva er reglene for 2014? Lurer på om jeg kan dem, eller er det sånt som "vi ande" bare får med oss ubevisst?

Skrevet

Og hva er reglene for 2014? Lurer på om jeg kan dem, eller er det sånt som "vi ande" bare får med oss ubevisst?

Hei!

Jeg tror det er sånt dere får med dere automatisk, jeg må tenke bevisst på det og spørre andre, noe jeg gjør, fordi jeg vil passe litt inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...