Gå til innhold

"medisinfri"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bruker medisiner for psyken, er totalt fravær av medisiner et mål dere har for fremtiden? Eller har dere akseptert at dette er noe en må ta resten av livet, lik en som feks. har hjerteproblemer? For min egen del har jeg som mål, eller hvert fall et ønske, å bli så frisk at jeg kan klare meg helt uten medisiner for psyken. Om det er realistisk eller ei får tiden vise...

Skrevet

Målet mitt er å bli kvitt irrasjonell angst. Om medisiner er en del av veien dit, er egentlig ikke så viktig. Selvfølgelig er det beste om jeg ikke trenger medisiner, men det viktigste er å ha det bra. Med eller uten medisiner.

Skrevet

Dette tar jeg med knusende ro.

Jeg våger knapt å tenke på å slutte fordi jeg tenker at det er å gamble.

Så lenge det ikke er skadelig å bruke dem resten av livet, ser jeg ingen grunn til å slutte med de. Jeg har vært deprimert det meste av livet og når jeg først endelig har blitt frisk så våger jeg ikke å ta sjansen på å bli deprimert på nytt.

Skrevet

Forstår veldig godt argumentene deres. Kan lett bli feil fokus.

Skrevet

Dere som bruker medisiner for psyken, er totalt fravær av medisiner et mål dere har for fremtiden? Eller har dere akseptert at dette er noe en må ta resten av livet, lik en som feks. har hjerteproblemer? For min egen del har jeg som mål, eller hvert fall et ønske, å bli så frisk at jeg kan klare meg helt uten medisiner for psyken. Om det er realistisk eller ei får tiden vise...

Ønsker primært å vite med sikkerhet at jeg ikke tar medisiner som er uvirksomme eller i større doser enn nødvendig. Ønsker også å ha et oppmerksomt blikk mot potensielle langtidsbivirkninger.

Anonymous poster hash: cd9b7...6ec

Skrevet

Ønsker primært å vite med sikkerhet at jeg ikke tar medisiner som er uvirksomme eller i større doser enn nødvendig. Ønsker også å ha et oppmerksomt blikk mot potensielle langtidsbivirkninger.

Du kan be fastlegen din om et blodspeil. Der vil der komme frem hvor mye medisiner du faktisk tar opp :-)

Skrevet

Du kan be fastlegen din om et blodspeil. Der vil der komme frem hvor mye medisiner du faktisk tar opp :-)

Blodspeil er et godt innslag i ryddig medisinbruk. Det løser imidlertid ikke spørsmålet om medisinene er nødvendige/virksomme eller ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...