inkeink Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Jeg tror alkohol bruket blant angstpasienter kommer til å bli skyhøyt nå som benzo ikke lenger er godtatt som den gode angstmedisinen den virkelig er. Fastlegen min forberedte meg mot nyere leger . Det kommer til å bli vanskelig for oss. Er det bedre å gå på virket av alkohol, bli alkoholiker, som og er synlig for omgivelsene enn å ta en beroligende som ingen ser at du har tatt. Du har det bare bedre med deg selv. 0 Siter
slabbedask Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Jeg tror alkohol bruket blant angstpasienter kommer til å bli skyhøyt nå som benzo ikke lenger er godtatt som den gode angstmedisinen den virkelig er. Fastlegen min forberedte meg mot nyere leger . Det kommer til å bli vanskelig for oss. Er det bedre å gå på virket av alkohol, bli alkoholiker, som og er synlig for omgivelsene enn å ta en beroligende som ingen ser at du har tatt. Du har det bare bedre med deg selv. Er det noen nye forskrifter på gang, eller er det bare yngre leger som er vrange? 0 Siter
Inner self Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har heldigvis en lege som er villig til å skrive ut ett glass rivotril i året. Men sammenfaller ny resept med ferietid og han er på ferie må jeg fint vente, for ingen vikarleger vil skrive det ut. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Hvorfor foreskrives ikke SSRI til slike pasienter? Anonymous poster hash: 710db...a3b 0 Siter
Inner self Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 (endret) Ssri virker ikke akutt. Jeg har selv gått påssri i tolv år, og det tar ikke all angst. Vettug bruk av benzo, DVS ikke hver dag, men kun ved behov er en effektiv hjelp på angst. Jeg har selv tatt ca 70 rivotril i året i ti år, og kan fint klare meg uten en uke, dersom jeg ikke har angst. Endret 23. januar 2014 av Inner self 0 Siter
slabbedask Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Hvorfor foreskrives ikke SSRI til slike pasienter? Anonymous poster hash: 710db...a3b Hjelper ikke med SSRI hvis du skal til tannlegen eller ut og fly. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Enkelte leger er hysteriske når det gjelder benzo, heldigvis er min lege nå av gammel årgang og jeg misbruker det ikke. Liker faktisk den legen min, synd han bare er der en gang i uka. Liker ikke de unge vikarlegene. 0 Siter
inkeink Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Skrevet 23. januar 2014 Jeg tåler ikke ssri...og reagerer rart på alle de ad jeg har prøvd. Har panikk angst, sosial angst og somatisert gad. Er helt avhengig av min daglige benzo dose for livs kvaliteten. Benzohetsen gir meg angst. Har brukt dem med vett i mer enn 20 år. Og plager ingen med det. Folk med andre sykdommer får hjelp, men vi med angst skal likke få noe nå da...prøv ubehandlet angst den som vil...msier jeg bare.... 0 Siter
inkeink Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Skrevet 23. januar 2014 Noe jeg lurer på.. Er det bare i Norge disse strenge reglene er kommet eller det verden over... Det er ikke bare benzo som et avhengighetsfannende.... Jeg ble totalt avhengig av ssri... Måtte på sykehus pga abstinenser, og zyprexa som jeg fikk under dette oppholdet .. Som forresten er sedativ.... Men ikke med på listen over medikamenter og førerkort.... Jeg begynte på 2,5 mg og nå bruker jeg fem.... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Jeg har heldigvis en lege som er villig til å skrive ut ett glass rivotril i året. Men sammenfaller ny resept med ferietid og han er på ferie må jeg fint vente, for ingen vikarleger vil skrive det ut. Faste medisinbrukere bør alltid sørge for reseptfornyelse før legens ferie. Legen må selvsagt kunngjøre sin ferie i god tid på forhånd ved oppslag på venterommet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Faste medisinbrukere bør alltid sørge for reseptfornyelse før legens ferie. Legen må selvsagt kunngjøre sin ferie i god tid på forhånd ved oppslag på venterommet. Hva hvis man ikke er så ofte hos legen da og ikke får meg seg dette? Man kan ikke forvente at han skal annonsene ferien ett år i forveien... Anonymous poster hash: 6ce07...70b 0 Siter
frosken Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Hva hvis man ikke er så ofte hos legen da og ikke får meg seg dette? Man kan ikke forvente at han skal annonsene ferien ett år i forveien... Anonymous poster hash: 6ce07...70b Langvarige ferier er jo som regel om sommeren, så man har vel ganske god mulighet til å forutse når det er sannsynlig at ferietid kan nærme seg. I tillegg er det mulig å ta en telefon til legekontoret og spørre. 0 Siter
Angustia1 Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Hva hvis man ikke er så ofte hos legen da og ikke får meg seg dette? Man kan ikke forvente at han skal annonsene ferien ett år i forveien... Anonymous poster hash: 6ce07...70b Om man går fast på benzo, går man forhåpentligvis oftere til legen enn en gang eller to i året.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Om man går fast på benzo, går man forhåpentligvis oftere til legen enn en gang eller to i året.. Jeg bruker ca. 1 boks (25 tab) i året, og går ikke ofte til legen. Anonymous poster hash: 6ce07...70b 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Hva hvis man ikke er så ofte hos legen da og ikke får meg seg dette? Man kan ikke forvente at han skal annonsene ferien ett år i forveien... Anonymous poster hash: 6ce07...70b Svært få ta sommerferie før 15. juni. En reseptfornyelse i tiden 15. mai - 15. juni er smart om en ikke har medisiner frem til 1. september. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Svært få ta sommerferie før 15. juni. En reseptfornyelse i tiden 15. mai - 15. juni er smart om en ikke har medisiner frem til 1. september. Det har du selvfølgelig helt rett i;) Anonymous poster hash: 6ce07...70b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Benzo kan vel ikke sies å noensinne ha vært godtatt som god angstmedisin her i landet? Selv har jeg en fornuftig lege som stoler både på sin egen kunnskap om angst som sykdom og bruk av denne medisinen som den absolutt beste for de pasientene som ikke har hang til rus/misbruk. Og han har kapasitet til å følge opp forbruk og meg som pasient i de periodene jeg har hatt behov for denne medisinen. Nå skal han snart over i pensjonistenes rekker og det forundrer meg ikke om det blir vanskelig å finne en etterfølger som skriver ut dette medikamentet. Alkohol er for meg ikke noe alternativ til benzo. Så da blir det vel mer pines med angst for min del. Anonymous poster hash: 42c16...ef7 0 Siter
inkeink Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Skrevet 23. januar 2014 Jeg er og avholdende for alkohol, så må vel pines med angst liggende på en sofa. Men jeg tror og vet at alkohol blir det folk som er sterkt plaget med angst kommer til å benytte seg av for å få fred en liten stund. Od det får vi jo kjøpt i butikken. Snakk om dobbelt moral. 0 Siter
Dima -76 Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Skal det komme nye regler? Hva går de ut på? Jeg bruker også benzo fast. Jeg har ikke opplevd problemer med resepter selv om legen er på ferie. En annen lege ved legesentret har skrevet ut resept i stedet. Trodde det var vanlig praksis jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2014 Skrevet 23. januar 2014 Det har vel ikke blitt sånn at leger ikke skriver ut benzo? Jeg har i hvert fall intet problem med dette.<br /><br />De fleste, psykiatripasienter, eller ei, vet vel at leger også tar ferie om sommeren. Ha følelsen av at jeg er dum når jeg leser denne tråden. Det som skrives her er vel noe som alle vet?Anonymous poster hash: 84311...0af 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.