Gå til innhold

Mat smaker annerledes pga medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg går på noen medisiner og har i den siste tiden opplevd at nesten all mat smaker annerledes og rart. Inkludert brus. Kan dette komme av medisiner jeg tar? Går det over? Men det rare er at jeg har gått på disse medisinene fast en god stund.

Medisiner: 

Cipralex

Seroquel

Imovane

Vival

Levaxin

D vitamintilskudd

Omega 3

Singulair

Noen som vet? 

YoplaitDouble
Skrevet

Mange klager over bitter smak fra Imovane, men det har jeg selv aldri opplevd.

En del av de du lister opp kan gi munntørrhet, og det kan til en viss grad gjøre at ting smaker litt annerledes?

Skrevet

Det hørtes ut som en utrolg stor mengde medisiner du tar?! Noen av dem overlapper hverandre også. Jeg ville i første omgang hørt med legen om ikke noen av medisinene burde seponeres. Eventuelt prøvd en annen lege. Jeg mener det.

Anonymous poster hash: c110b...f72
Skrevet

Imovane har jeg tatt i mange år uten den bivirkningen. Det rare er at jeg har tatt alle disse medisinene en god stund uten den bivirkningen. Det er som om maten ikke smaker? Eller at den smaker i alle fall ikke slik den pleier... 

Mulig jeg går på for mye medisiner. Dette er det de mener jeg må gå på. Har NHD noen tanker omkring dette? 

Av doser tar jeg 300mg seroquel. 15mg imovane. 5mg vival inntil x 2 for dagen. Og 20mg cipralex. Kan legge til at jeg er deprimert, men har vært det før også og ikke fått smaksbivirkninger før. Har diagnosene KPTSD og dissosiasjon. 

Skrevet

Det hørtes ut som en utrolg stor mengde medisiner du tar?! Noen av dem overlapper hverandre også. Jeg ville i første omgang hørt med legen om ikke noen av medisinene burde seponeres. Eventuelt prøvd en annen lege. Jeg mener det.

Anonymous poster hash: c110b...f72

Dette er da ikke noen "utrolig stor mengde medisiner". Hvilke er det du mener overlapper hverandre?

Anonymous poster hash: 4e565...008

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg synes folk bør være forsiktige med å mene noe om hvorvidt noen medisiner er overlappende eller ikke, når man ikke selv er lege eller psykiater. Det kan være en grunn til at en medisin-kombinasjon er gjort slik, og man kan i verste fall gjøre trådstarter skremt ved å komme med slike bemerkninger. Det er tross alt fagpersonell som må ha skrevet ut disse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Den som peker seg ut som mistenkt er Imovane.

Du vil finne ut av dette om du først går ned til 7,5 mg i et par uker for deretter å ta den bort.

Skrevet

Den som peker seg ut som mistenkt er Imovane.

Du vil finne ut av dette om du først går ned til 7,5 mg i et par uker for deretter å ta den bort.

Tusen takk for svar. 

Men noen skriver at jeg går på masse medisiner. Er dette masse og burde jeg trappe ned på noe?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tusen takk for svar. 

Men noen skriver at jeg går på masse medisiner. Er dette masse og burde jeg trappe ned på noe?

Nei, det er ingen du burde trappe ned på bortsett fra Imovane.

Støtter YD sitt innlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...