Gå til innhold

20-minute fix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fra tid til annen innom amerikanske gurusider som mener de har patentløsningen til lykken her i livet. Jeg biter på hver gang, og føler meg mislykket hver gang fordi jeg ikke klarer å gjennomføre deres program med suksess.

Det siste jeg leste var om søvnmønstre. Jeg kommer meg alltid opp kl 7 hver morgen for å få barna av sted til skolen. Av og til er jeg så full av energi at jeg kan gjøre hva som helst, andre ganger går jeg som svimeslått rundt og klarer så vidt å holde øynene åpne. (Jeg kan gå tur og alt jeg tenker på er å legge meg ned i sneen og sove). Noen dager er jeg så trett at jeg sovner umiddelbart etter at barna har kommet seg avgårde til skolen.

Om jeg føler meg mislykket? JA!

Jeg har lavt stoffskifte og er ikke optimalt medisinert. Kan jeg skylde på det?

Etter å ha fullført en øvelse om min misjon her i livet, skrevet av en ung amerikansk guru, er konklusjonen at det jeg egentlig har lyst til er å dø. Var det meningen at jeg skulle komme til denne konklusjonen eller hva?

Skrevet

Kanskje det hadde vært smartere å søke på Spiritual European Masters?

Skrevet

guruer og alternative mennesker har som regel ikke noe å komme med. Min mening i alle fall. Det er en grunn til det kalles alternativt i steden for vitenskap..

Skrevet

Dette hørtes, beklager å si det, ut som det ultimate innenfor bullshit.

En liten digresjon: Jeg har to typer venner på Facebook. En type som deler all verdens visdomsord, reklame, røverhistorier og svineri, i tro på at man skal finne lykken eller vinne noe. En annen type (flertallet) som ikke gjør det. Heldigvis. 

Du skriver at du føler deg mislykket etter du tar slike tester og øvelser, og derfor bør du kanskje vurdere å slutte med det. I tillegg til at det neppe har noen som helst positiv effekt, uansett om du greier det eller ikke.

Etter min mening er veien til et godt liv å gjøre meningsfulle ting, for en selv og for andre. Man er selv ansvarlig for å finne meningen med sitt liv, ut fra forutsetningene man har. Dette i motsetning til ønsketenkning av typen: Hadde det ikke vært for ditt og datt, kunne jeg gjort ditt og datt som jeg ikke kan gjøre nå. Jeg kan ikke løpe marathon fordi kondisen min dessverre går i dass etter jeg har løpt 10 km. Men jeg kan fortsatt glede meg over å løpe en 10-km. Og kanskje etterhvert greie å løpe 15.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...