Gå til innhold

Jeg vil bare gråte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en del i tvil om enkelte ting som jeg ikke klarer å finne ut av.

Er veldig vondt og forvirrende. Jeg er i et forhold med en jeg er forlovet og samboer med.

Jeg sliter mye i forholdet fordi jeg er så usikker og redd. Jeg klarer ikke forstå hvordan han kan være glad i meg, og jeg er livredd for å miste han. Jeg føler behov for å ha kontroll hele tida og er nå totalt utslitt av meg selv. Jeg synes ikke det går så bra rett og slett...og han uttrykker en viss misnøye med dette, noe jeg forstår.

Jeg har kommet til et punkt hvor jeg bare har lyst å gråte og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har virkelig store problemer med å ha et forhold pga angsten min for å bli forlatt. Jeg blir plutselig sint fordi jeg føler meg avvist, kanskje uten å egentlig bli det. Han sier han elsker meg men jeg føler han har en viss distanse.

Siden jeg er så sliten og ustabil så har jeg sjans til å få et opphold på fem dager hvis der er plass nå.

Jeg er mest sliten av å måtte kontrollere hele tiden. Kanskje jeg i de fem dagene kan øve meg på å ikke ha kontroll, ikke måtte det hele tiden. Jeg har kommet til et punkt hvor alt blir destruktivt mellom meg og kjæresten min hvis jeg ikke slutter.

Er det noen som har råd. Dette føles hjerteskjærende vondt for meg. Jeg hadde aldri klart å leve uten han.

Anonymous poster hash: 73592...7cf

Skrevet

Han uttrykker allerede misnøye over kontrollbehovet ditt. Og det er ikke så rart - du skyver han vekk på den måten, kveler han.

Synes du skal jobbe med dette som er viktig tema i terapien, men først og fremst bruke disse 5 dagene til å samle krefter for så å ta tak i dette, tror jeg.

Det er fullt mulig å få det til, og innsikt det har du jo - veldig bra :)

Skrevet

Han uttrykker allerede misnøye over kontrollbehovet ditt. Og det er ikke så rart - du skyver han vekk på den måten, kveler han.

Synes du skal jobbe med dette som er viktig tema i terapien, men først og fremst bruke disse 5 dagene til å samle krefter for så å ta tak i dette, tror jeg.

Det er fullt mulig å få det til, og innsikt det har du jo - veldig bra :)

Ja, tror jeg skal forsøke å samle krefter når jeg er der. Det har vært mange harde sannheter å svelge i kveld, og jeg trenger å komme inn. Takk for at du sier det er fullt mulig å komme dit. Trengte å høre det nå. :-)

Skrevet (endret)

Du skriver :  Jeg klarer ikke forstå hvordan han kan være glad i meg, og jeg er livredd for å miste han. 

Han er vel glad i deg for den du er da, men du har god grunn til å arbeide med deg selv, slik at forholdet kan bli bedre. du må kanskje gå inn for å få bedre kontroll på deg selv. Du kan egentlig bare styre ditt eget liv, og gjør det slik at du kan nærme deg han.

Fortell hvordan du føler det.

Spør han hvorfor han elsker deg, hvis du ikke forstår at han kan gjøre det 

​Fokuser på de positive sidene hos deg selv,

Og husk at psyken din  kan spille deg et puss, med at du må være nærmest perfekt, ellers er du ikke verd noe for han, En slik innstilling  sliter en totalt ut,  Jeg skjønner,tror jeg at du må bare gråte. 

Endret av FGT
Skrevet

Du skriver :  Jeg klarer ikke forstå hvordan han kan være glad i meg, og jeg er livredd for å miste han. 

Han er vel glad i deg for den du er da, men du har god grunn til å arbeide med deg selv, slik at forholdet kan bli bedre. du må kanskje gå inn for å få bedre kontroll på deg selv. Du kan egentlig bare styre ditt eget liv, og gjør det slik at du kan nærme deg han.

Fortell hvordan du føler det.

Spør han hvorfor han elsker deg, hvis du ikke forstår at han kan gjøre det 

​Fokuser på de positive sidene hos deg selv,

Og husk at psyken din  kan spille deg et puss, med at du må være nærmest perfekt, ellers er du ikke verd noe for han, En slik innstilling  sliter en totalt ut,  Jeg skjønner,tror jeg at du må bare gråte. 

Takk for et fint innlegg og gode råd. Vi er enige om at jeg må jobbe med akkurat dette. Nå har jeg faktisk blitt innlagt, jeg var heldig og det var ledig rom. Nå kan jeg øve på å ikke ha behov for så mye kontroll hele tiden. Det blir som en test. Det er sant som du skriver; at jeg må få bedre kontroll på meg selv. Egentlig er det jo bare jeg som kan klare det. Ingen kan hjelpe meg til å få kontroll på meg selv, det må jeg gjøre selv. Jeg skal virkelig kjempe for mitt liv, slik at vi kan ha et godt samliv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...