Gå til innhold

Depresjon ? ! ? !

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Jeg møtte "veggen"for ca 1år siden.Alle jeg var i kontakt med konkluderte.med at jeg var både drårimert og hadde fått angst,noe jeg aldri før hadde vert bor i. Helt fra starten av denne vonde tiden har jeg kjent på at kroppen er i konstant stress,noe legene ikke har villet lytte til.Fra dag en har jeg sagt.at jeg ikke føler meg deprimert.men skremmende stresset.Har gjennom livet slitt med moderate deprrsjoner,med det resultat at jeg bare la meg ned sliten og trett..Nå er kroppen i konstant stressmodus og klarer.ikke slappe av. For den minste ting blir jeg stresset.Sliter.også med en pressende hodrpine,som ftemkaller et forferdelig tungsinn.Skal omsider få ta MR av.hode.Jeg er også plaget.med vann i kroppen og konstant litt feber.Så et spørsmål: Hvordan ser leger på dette med hormoner og deprsj. Tenker da særlig på kortisol.Hvorfor er ikke min lege interesert i å måle om dette er på normalt nivå.Det er dom kjent både hormoner og vitaminet som påvirket psyken vår.I denne vonde tiden har jeg blitt medisinert.med ca 8 ulike medikamentet.Nå er det kun cipralex 20 mg igjen.noe jeg selv føler et for mye, og som en psykiater sa: for mye og for lite er like galt.Jeg ønsker meg så inderlig hjelp,og at noen tar synspunktene mine på alvor.Jeg føler meg syk og stresset men ikke deprimert.Jeg går tur hver dag.jeg har kontakt med mennesker og venner.ingen ting synes å hjelpe.Blir ganske fortvilet.har ikke krefter eller energi til noe lenger.I over et år har jeg gått med tungen konstant presset mot tenneme av rent stress som ikke synes å slippe taket..HVA kan dette vere ?Håper inderlig på svar!

Skrevet

Jeg møtte "veggen"for ca 1år siden.Alle jeg var i kontakt med konkluderte.med at jeg var både drårimert og hadde fått angst,noe jeg aldri før hadde vert bor i. Helt fra starten av denne vonde tiden har jeg kjent på at kroppen er i konstant stress,noe legene ikke har villet lytte til.Fra dag en har jeg sagt.at jeg ikke føler meg deprimert.men skremmende stresset.Har gjennom livet slitt med moderate deprrsjoner,med det resultat at jeg bare la meg ned sliten og trett..Nå er kroppen i konstant stressmodus og klarer.ikke slappe av. For den minste ting blir jeg stresset.Sliter.også med en pressende hodrpine,som ftemkaller et forferdelig tungsinn.Skal omsider få ta MR av.hode.Jeg er også plaget.med vann i kroppen og konstant litt feber.Så et spørsmål: Hvordan ser leger på dette med hormoner og deprsj. Tenker da særlig på kortisol.Hvorfor er ikke min lege interesert i å måle om dette er på normalt nivå.Det er dom kjent både hormoner og vitaminet som påvirket psyken vår.I denne vonde tiden har jeg blitt medisinert.med ca 8 ulike medikamentet.Nå er det kun cipralex 20 mg igjen.noe jeg selv føler et for mye, og som en psykiater sa: for mye og for lite er like galt.Jeg ønsker meg så inderlig hjelp,og at noen tar synspunktene mine på alvor.Jeg føler meg syk og stresset men ikke deprimert.Jeg går tur hver dag.jeg har kontakt med mennesker og venner.ingen ting synes å hjelpe.Blir ganske fortvilet.har ikke krefter eller energi til noe lenger.I over et år har jeg gått med tungen konstant presset mot tenneme av rent stress som ikke synes å slippe taket..HVA kan dette vere ?Håper inderlig på svar!

Hvis du ikke er fornøyd med legen din så bør du vurdere om du skal bytte fastlege eller be om en utredning hos en spesialist. En indremedisiner vil kunne hjelpe deg med en utredning i forhold til hormonsystemer etc. Det økte stressnivået i kroppen din kan være et symptom på kronisk utmattelse/ME. Har du lest om ME? Har du flere symptomer på det? Husk på at selv om det økte stressnivået vedvarer over tid så vil det nok normalisere seg gradvis.

Anonymous poster hash: f7228...018

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg blir litt usikker på begrepene her. Jeg får en mistanke om at du og legen snakker forbi hverandre.

Du snakker om tungsinn, men avviser depresjon. Vi ser på tungsinn som et kjernesymptom i depresjon.

Det du beskriver som stressymptomer, ligner svært mye på det jeg kaller angst.

Kan du beskrive mer konkret hva dine stressymptomer består av? Hvilke symptomer er det du har?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...