AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Er det noen som kjenner til noen? Har de lang ventetid? Må du ha henvisning fra lege? Anonymous poster hash: f21cb...18f 0 Siter
ISW Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 (endret) Dr. Kvakkestad ved Psykia AS, www.bipolar2.no. Spesialisert i bipolar, ingen henvisning nødvendig, men privat, så koster penger. Tipper 2-3 uker ventetid. Endret 27. januar 2014 av issomethingwrong 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Dr. Kvakkestad ved Psykia AS, www.bipolar2.no. Spesialisert i bipolar, ingen henvisning nødvendig, men privat, så koster penger. Tipper 2-3 uker ventetid. Jeg ser det er over 5000 kr for første time og over 2000 kr for timer etterpå. Det blir fort endel penger hvis du skal gå over tid. Men hvor mange timer kan en gå ut fra at det går for å få en utredning og sette i gang med medisinering, slik at det bør gå greit å fortsette videre hos fastlegen. Eller er det noen dyktige som har driftsavtale og det er mulig å fortsette hos, for de med dårlig økonomi også. Anonymous poster hash: f21cb...18f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Jeg ser det er over 5000 kr for første time og over 2000 kr for timer etterpå. Det blir fort endel penger hvis du skal gå over tid. Men hvor mange timer kan en gå ut fra at det går for å få en utredning og sette i gang med medisinering, slik at det bør gå greit å fortsette videre hos fastlegen. Eller er det noen dyktige som har driftsavtale og det er mulig å fortsette hos, for de med dårlig økonomi også. Anonymous poster hash: f21cb...18f 5000 for én time! Høres ut som svindel. Er det lovlig å utnytte syke på denne måten? Anonymous poster hash: b4374...bdd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 5000 for én time! Høres ut som svindel. Er det lovlig å utnytte syke på denne måten? Anonymous poster hash: b4374...bdd Første time er en dobbeltime. Men likevel blir det fort dyrt hvis du skulle trenge å gå en stund. Anonymous poster hash: f21cb...18f 0 Siter
ISW Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Et råd er vel å dra dit og la han ordne medisinering, og heller ta samtaleterapi et annet sted hvis du trenger det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Første time er en dobbeltime. Men likevel blir det fort dyrt hvis du skulle trenge å gå en stund. Anonymous poster hash: f21cb...18f Det er et tankekors at de som har råd kan gå dit å få time nærmest på dagen, mens resten må vente 6-8-10 månder på time i det offentlige helsevesen... Anonymous poster hash: b4374...bdd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Det er et tankekors at de som har råd kan gå dit å få time nærmest på dagen, mens resten må vente 6-8-10 månder på time i det offentlige helsevesen... Anonymous poster hash: b4374...bdd Det er ikke bra og være fattig og syk i Norge. Det er ikke helt slik som det burde være. Anonymous poster hash: f21cb...18f 0 Siter
frosken Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Er det noen som kjenner til noen? Har de lang ventetid? Må du ha henvisning fra lege?Anonymous poster hash: f21cb...18f Det finnes mange dyktige psykiatere Oslo, både i dps-systemet og privatpraktiserende med refusjonsavtale. Be fastlegen din om henvisning og spør også om vedkommende samarbeider med noen eller har noen å anbefale. Når det gjelder de privatpraktiserende, så er det umulig å forutsi hvem som har kort ventetid (hvis det ikke har blitt noe av den koordinerende enheten det lenge har vært snakk om...), du må nesten ringe rundt eller skrive og spørre. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 I den grad Norge er mer enn Oslo, kan jeg fortelle at hos oss er gjennomsnittlig ventetid ca 40 dager. For bipolare kortere. Personlig synes jeg systemet i Oslo er uverdig. Jeg synes ikke 5000 kroner for en dobbeltime med utredning og tilleggshenvisninger er mye hos en kompetent spesialist som også skal betale for utgiftene til praksisen sin slik som både husleie og kontorhjelp. Det ville kostet langt mer i det offentlige om du skulle betalt for alle kostnadene selv. Bare psykiateren ville kostet 2000 kroner per time. Da regner jeg lønn for enkelhets skyld på 667000 + sosiale utgifter 50% = 1 mill. fordelt på 500 konsultasjoner i året. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 I den grad Norge er mer enn Oslo, kan jeg fortelle at hos oss er gjennomsnittlig ventetid ca 40 dager. Slik er det ikke her. Jeg ventet 10 måneder på utredning i det offentlige. Anonymous poster hash: b4374...bdd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 I den grad Norge er mer enn Oslo, kan jeg fortelle at hos oss er gjennomsnittlig ventetid ca 40 dager. For bipolare kortere. Personlig synes jeg systemet i Oslo er uverdig. Jeg synes ikke 5000 kroner for en dobbeltime med utredning og tilleggshenvisninger er mye hos en kompetent spesialist som også skal betale for utgiftene til praksisen sin slik som både husleie og kontorhjelp. Det ville kostet langt mer i det offentlige om du skulle betalt for alle kostnadene selv. Bare psykiateren ville kostet 2000 kroner per time. Da regner jeg lønn for enkelhets skyld på 667000 + sosiale utgifter 50% = 1 mill. fordelt på 500 konsultasjoner i året. Greier en psykiater ikke mer enn 2 konsultasjoner om dagen? Anonymous poster hash: b4374...bdd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 I den grad Norge er mer enn Oslo, kan jeg fortelle at hos oss er gjennomsnittlig ventetid ca 40 dager. For bipolare kortere. Personlig synes jeg systemet i Oslo er uverdig. Jeg synes ikke 5000 kroner for en dobbeltime med utredning og tilleggshenvisninger er mye hos en kompetent spesialist som også skal betale for utgiftene til praksisen sin slik som både husleie og kontorhjelp. Det ville kostet langt mer i det offentlige om du skulle betalt for alle kostnadene selv. Bare psykiateren ville kostet 2000 kroner per time. Da regner jeg lønn for enkelhets skyld på 667000 + sosiale utgifter 50% = 1 mill. fordelt på 500 konsultasjoner i året. 40 dager er jo kjempebra. Min erfaring er 6 til 12 mnd. 5000 kr er kanskje ikke mye for de med en del penger, eller for psykiateren som skal ha til utgifter og lønn. Men for dem med dårligere økonomi så blir det en vurderingsak om de har økonomi til det. Jeg går ut i fra at det ikke er nok med den første dobbeltimen, men at du også må ha noen timer etterpå. Men jeg vurderer det fremdeles hvis det ikke finnes et rimeligere alternativ som er like bra. Anonymous poster hash: f21cb...18f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Det er ikke bra og være fattig og syk i Norge. Det er ikke helt slik som det burde være. Og problemet er at flere som gir opp det offentlige og betaler av egen lomme i det private, desto større blir motstanden mot å finansiere det offentlige helsesystemet over skatteseddelen. Ønsker vi et helsevesen som i USA? Anonymous poster hash: b4374...bdd 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Jeg forstår godt at 5000 kroner er svært mye for dem som har lite penger. Mitt svar var myntet på den som mente at det var svindel. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Jeg forstår godt at 5000 kroner er svært mye for dem som har lite penger. Mitt svar var myntet på den som mente at det var svindel. Det ser ihvertfall ut som de har marginer som det holder. Firmaet til Kvakkestad, Psykia AS, hadde et overskudd før skatt i 2012 på nesten 40% av omsetningen. Lederlønningen var for øvrig på 1 050 000. Anonymous poster hash: b4374...bdd 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Lederlønnen oppfatter jeg som rimelig for en høykompetent leder i en spesialisert kompetansebedrift. Den er ikke høyere enn det vedkommende ville tjent som ansatt i det offentlige når en tar i betraktning at selvstendig næringsdrivende må tjene noe mer enn lønnstagere for å ha sammenlignbar lønn. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Lederlønnen oppfatter jeg som rimelig for en høykompetent leder i en spesialisert kompetansebedrift. Den er ikke høyere enn det vedkommende ville tjent som ansatt i det offentlige når en tar i betraktning at selvstendig næringsdrivende må tjene noe mer enn lønnstagere for å ha sammenlignbar lønn. Kvakkstad er ansatt i sitt eget aksjeselskap, og er således ikke selvstendig næringsdrivende. Anonymous poster hash: b4374...bdd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Og et årsoverskudd på nesten 40% av omsetningen tyder på tyder på i overkant gode marginer. Anonymous poster hash: b4374...bdd 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2014 Skrevet 27. januar 2014 Og problemet er at flere som gir opp det offentlige og betaler av egen lomme i det private, desto større blir motstanden mot å finansiere det offentlige helsesystemet over skatteseddelen. Ønsker vi et helsevesen som i USA? Anonymous poster hash: b4374...bdd Jeg tror bare det vil bli mer og mer av amerikanske tilstander i Norge. Jeg vil heller betale mer i skatt enn at vi skal få det slik. Anonymous poster hash: f21cb...18f 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.