Gå til innhold

Hvordan skal jeg tolke/forholde meg til dette...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på en samtale med ambulant akutt team for første gang i dag, de ville vite litt om meg og hva jeg behøver slik at de kunne finne ut hvordan de kan hjelpe meg. De hadde på forhånd lest litt i journalen min (når de ble kontaktet fra DPS), så de hadde forberedt seg litt. Greit nok det, men så ble det sagt noe jeg reagerte på, men som jeg ikke riktig vet hvordan jeg skal tolke: «Vi har hørt om deg _før_ vi ble kontaktet med spørsmål om vi kunne bidra». Er det vanlig? Er jeg et samtaleemne blant de ansatte der? Eller er jeg sett på som en «håpløs pasient» som etter flere år i behandling fremdeles ikke blir bedre/bra? Hva mente de egentlig med å si dette til meg? Det fikk meg i alle fall til å bli satt ut og jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere der og da, og nå får jeg ikke fred med meg selv, klarer ikke la være å gruble på hva de mente og hvorfor de hadde hørt om meg tidligere…  :( 

Anonymous poster hash: 87fbc...23f

Skrevet

Jeg vet at på det dps'et som jeg tilhører så jobber de i team. Så de diskuterer saker seg i mellom. Synes det er litt rart at et ambulant team får høre om deg da. Du kan jo høre med dem neste gang? Du har jo rett til å vite det.

Skrevet

Ikke tenk mer på det. Det har ingen betydning:) Du kan vel spørre dem hva dem mente med det.

Det viktigste er at du får hjelp siden du ønsker det selv.

Ps: Da jeg fikk ny psykolog, etter bare noen mnd. fordi hun skulle i permisjon, hadde også hun nye snakket med de gamle om meg. Bl.a. at jeg hadde en tendens til å ikke kommer på timer, og det tok jeg selvfølgelig til meg og skjerpet meg!

Skrevet

Jeg vet at på det dps'et som jeg tilhører så jobber de i team. Så de diskuterer saker seg i mellom. Synes det er litt rart at et ambulant team får høre om deg da. Du kan jo høre med dem neste gang? Du har jo rett til å vite det.

Vet det jobbes i team og at det er kontakt mellom gruppebehandlere og den individuelle behandleren min, det hadde jeg forstått og godtatt, uten å lure mer på det. Men at et ambulant akutt team, som er en egen enhet og sitter i en annen bygning har hørt om meg _før_ de får en henvendelse fra DPS synes jeg virker veldig rart...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

De i akutt ambulant team har ikke jobbet der siden tidenes morgen. De har hatt andre jobber før på andre steder i psykiatrien. De tar ekstravakter på andre enheter enn de jobber fast osv osv

Du har vel også hørt noe om folk uten at det har skjedd på rapport på jobb eller via en henvisning?

Ikke verdt å bruke tankekraften på..........

Skrevet

Ikke tenk mer på det. Det har ingen betydning:) Du kan vel spørre dem hva dem mente med det.

Det viktigste er at du får hjelp siden du ønsker det selv.

Ps: Da jeg fikk ny psykolog, etter bare noen mnd. fordi hun skulle i permisjon, hadde også hun nye snakket med de gamle om meg. Bl.a. at jeg hadde en tendens til å ikke kommer på timer, og det tok jeg selvfølgelig til meg og skjerpet meg!

Men det føles mer naturlig igjen, at ny behandler hadde snakket med den gamle er vel ganske vanlig tror jeg (burde i hvert fall være det etter min mening). Nå er det snakk om en annen enhet og et annet bygg på sykehuset, forstår virkelig ikke hvorfor de skulle ha hørt om meg der!

Skrevet

De i akutt ambulant team har ikke jobbet der siden tidenes morgen. De har hatt andre jobber før på andre steder i psykiatrien. De tar ekstravakter på andre enheter enn de jobber fast osv osv

Du har vel også hørt noe om folk uten at det har skjedd på rapport på jobb eller via en henvisning?

Ikke verdt å bruke tankekraften på..........

Ok, du har et poeng der. Men synes det var unødvendig (og muligens uprofesjonelt?) å fortelle meg det, fikk meg ikke til å føle meg noe bedre der jeg satt å skulle snakke med to helt fremmede mennesker om meg selv.

Skrevet

Se svar fra NHD. Dette er "grubletanker" som ikke er verdt å bruke noe tid på..:) ( kaster selv stein i glasshus, men lettere å se ting utenfra:))

Skrevet

Se svar fra NHD. Dette er "grubletanker" som ikke er verdt å bruke noe tid på.. :) ( kaster selv stein i glasshus, men lettere å se ting utenfra:))

Ja lettere å se ting litt utenfra og når det er andres situasjon, blir litt låst i gamle tankemønster når en opplever ting selv. Mulig jeg legger for mye i det, men synes fremdeles det var unødvendig av dem å si det, ville heller ha sluppet å vite det tror jeg... Tusen takk for svar, alltid godt å ha noen "å diskutere" slike episoder med, ser ikke alltid løsningene selv. :P  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...