Gå til innhold

Tror jeg er litt opphengt i mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er deres dag også sånn?

Når jeg våkner om morgenen, tenker jeg at idag skal jeg spise minimalt. Teller tre spiseskjeer cottage cheese som er frokost. Dette må skje hver dag.

Så begynner jeg å planlegge lunch og teller minutter og timer til jeg har "lov" å spise den. Denne også så fettfri og karbohydratfri som mulig, ellers er dagen ødelagt. Tillater meg litt middag, men det MÅ gå fire timer mellom lunch og middag.

Når jeg handler, leser jeg på alle varene jeg kjøper hvor mye kalorier, fett og karbohydrater de inneholder. Kan ggå mange ganger hver dag for å sammenligne produkter slik at jeg finner de magreste.

Leser det jeg kommer over av mat og slanking. Veier meg hver dag og den dagen jeg går opp noen gram er ødelagt. Greier ikke å tenke på annet enn dette. Kan jo ikke slippe kontrollen, for hva skjer da?

Unevisst har jeg brukt masse tid på alt dette siden jeg ble syk i september. Det kan jo ikke fortsette sånn, hvordan gjør dere dette?

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i mye av dette, og jeg har diagnosen anoreksi.

Jeg synes du burde ta symptomene dine alvorlig og skaffe deg hjelp. Jo før jo bedre! Lykke til :)

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i mye av dette, og jeg har diagnosen anoreksi.

Jeg synes du burde ta symptomene dine alvorlig og skaffe deg hjelp. Jo før jo bedre! Lykke til :)

Takk for svar. Håper jo det skal gå over bare denne depresjonen gir seg en gang. Må kanskje nevne det for behandler ihvertfall.

Skrevet

Ja det høres sykelig ut. Snakk med behandleren din om dette!

Når jeg våkner, tenker jeg også på hva jeg skal spise, jeg kjenner etter hva jeg har lyst på. Jeg gleder meg til å spise, og planlegger sånn at jeg får spredd de 1400 kaloriene jeg skal ha i meg hver dag, på fire eller fem måltider. Jeg tilstreber å spise minst tre porsjoner frukt og fire porsjoner grønnsaker, og egg, fet fisk, knekkebrød, melk og nøtter. Alt er mat jeg liker. Utenom det spiser jeg hva jeg føler for. Unngår om mulig ferdigmat og lettprodukter for mest mulig tilfredsstillelse for pengene og kaloriene. Jeg er normalt sulten til måltidene og trenger ikke å småspise. Spiser på restaurant og hygger meg i koselig selskap.

Skrevet

1400 kalorier er jo ikke så mye på en dag, hvis du skal få med deg alt de godsakene der. Hvordan måler du dette da Bella dotte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...