Gå til innhold

OK å dele seroquel-tabletter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De er drasjerte, og uten delestrek. Likevel hender det seg at jeg vha tablettdeler kutter tabletter i to. Dette fordi jeg har en avtale med psykiateren min om at jeg kan utvide fra 300mg opp til til 400mg om jeg er spesielt urolig før jeg skal til køys. 50mg tab finnes ikke, men de er litt styrete når man må svelge 3-4 ekstra tabletter sammen med faste meds. Jeg lurer derfor på om det kunne være greit å ha 100mg tab, og heller dele disse? 50-75-100mg ekstra er i regelen det jeg trenger om jeg må skjøte på.  I regelen >75mg. Derfor lurer jeg på om det er ok å dele en 100mg i to, og heller ta andre halvparten om det ikke holder med den ene. Hva er det ev. som går galt om jeg deler tabletter som ikke er laget for å deles?



Anonymous poster hash: 38e19...73d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må da være bedre å få tabletter i forskjellig styrke? De finnes i 25 mg og 100 mg. Så vet du at du får i deg rett mengde og slipper å styre med å dele en pille som i utgangspunktet ikke skal deles. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått beskjed av min psykiater at disse pillene kan deles, og det gjøres visst også ganske ofte og "alle" vet at det er ok. I følge han altså :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...