Gå til innhold

Traumebehandling hos Modum Bad

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vi forstår at du har det vondt for tiden. Har du noen behandler i dag som du kan diskutere dette med? Hvis du ikke har det, synes jeg du skal be fastlegen din hjelpe deg med å finne en behandler.

Du skriver langt og utfyllende om dine subjektive opplevelser. Du bruker mange "bilder". Men denne særdeles subjektive og følelsesmessige uttrykksmåten gjør det helt umulig for oss å sette oss inn i hva som faktisk og objektivt virkelig har skjedd. Både for oss som evt skal prøve å hjelpe deg, og for et Pasientombud eller Helsetilsyn, er det helt nødvendig at du kan uttrykke deg på en mer konkret og objektivt beskrivende måte dersom en skal kunne vurdere det som har skjedd.

AnonymBruker
Skrevet

Modum tilbyr et strukturert behandlingsopplegg hvor hele gruppen i utgangspunktet innskrives og utskrives samtidig. Det virker som om du ikke klarer å avfinne deg med at du ikke lenger kan forvente respons eller kontakt med din tidligere behandler på Modum.  Du bør sørge for å få behandling lokalt der du bor i stedet for å henge deg opp i hva Modum har sagt og ikke sagt. Anonymous poster hash: aadb0...d7b

Jeg tålte ikke å bli behandlet krenkende der. Synes det kommer veldig tydelig frem.

Anonymous poster hash: 9b6e8...899

AnonymBruker
Skrevet

Har hvertfall tre psykologer og to prester som forstår hele traumet mitt, selv om det tydeligvis er vanskelig for andre. Har opplevd mye krenkelser der.

AnonymBruker
Skrevet

Har hvertfall tre psykologer og to prester som forstår hele traumet mitt, selv om det tydeligvis er vanskelig for andre. Har opplevd mye krenkelser der.

Det er ikke lett å vite hvordan de har opplevd situasjonen. Partene i en konflikt fortolker jo virkeligheten forskjellig, så det beste er kanskje å prøve å se saken fra deres side? I en konflikt kan man føle seg veldig dårlig behandlet, men man kommer ingen vei med mindre man uttrykker det på en måte den andre parten kan forstå, og samtidig forsøke å forstå den andre.

Jeg hadde rett og slett ikke greid å relatere til en som snakker om de "indre barna", fordi for meg gir det ingen mening. Jeg ser ikke verden på den måten, men jeg skjønner at du gjør det, og da er det kanskje best å finne en behandler som forstår deg.

Det står på hjemmesidene til Modum hvilke diagnoser de tar imot, og hvem de ikke kan behandle. Kanskje det er der litt av problemet ligger, at du har plager de ikke kunne hjelpe deg med? Da blir det jo feil uansett, uten at noen trenger å ha gjort noe feil, og du må heller lete et annet sted etter hjelpen du trenger. Man kan jo ha mange plager som følge av traumene, som går inn under det de ikke kan behandle på Modum.

Anonymous poster hash: 01e8b...f26

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lett å vite hvordan de har opplevd situasjonen. Partene i en konflikt fortolker jo virkeligheten forskjellig, så det beste er kanskje å prøve å se saken fra deres side? I en konflikt kan man føle seg veldig dårlig behandlet, men man kommer ingen vei med mindre man uttrykker det på en måte den andre parten kan forstå, og samtidig forsøke å forstå den andre. Jeg hadde rett og slett ikke greid å relatere til en som snakker om de "indre barna", fordi for meg gir det ingen mening. Jeg ser ikke verden på den måten, men jeg skjønner at du gjør det, og da er det kanskje best å finne en behandler som forstår deg. Det står på hjemmesidene til Modum hvilke diagnoser de tar imot, og hvem de ikke kan behandle. Kanskje det er der litt av problemet ligger, at du har plager de ikke kunne hjelpe deg med? Da blir det jo feil uansett, uten at noen trenger å ha gjort noe feil, og du må heller lete et annet sted etter hjelpen du trenger. Man kan jo ha mange plager som følge av traumene, som går inn under det de ikke kan behandle på Modum. Anonymous poster hash: 01e8b...f26

De behandler traumelidelser der, ptsd og dissosiative lidelser. Der som var feil var sjofel og krenkende adferd, ikke selve behandlingen. Har vært der to ganger, første gang hos en håpløs udugelig sosionom og andre gangen hos en jeg stolte på. Hvordan du ser verden får være din sak

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...