AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 Skrevet 31. januar 2014 Jeg skal søke om uføretrygd etter mange år i navsystemet med mange tiltak, jobbforsøk og kurs som ikke fører ut i betalt jobb. Jeg ble arbeidsledig for elleve år siden. Da hadde jeg også tidligere går på attføring. Jeg har paranoid personlighetsforstyrrelse med depresjon og sosial vegring. Er det vanskelig å bli ufør med min bakgrunn og diagnose? Har dere noen erfaring med dette? Anonymous poster hash: edf9c...951 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 Skrevet 31. januar 2014 Nå er det vel arbeidsevnen som teller, ikke diagnosen. Anonymous poster hash: 5bb5f...983 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 Skrevet 31. januar 2014 Hei aner ikke men ble nygjerrig, hvilke penger er det NAV gir deg nå er det kun sosialstønad? Og hvor stor prosent arbeidsevne mener de at du har ? Anonymous poster hash: 4afbc...92b 0 Siter
Madelenemie Skrevet 31. januar 2014 Skrevet 31. januar 2014 Hei! Da jeg sluttet å jobbe tjente jeg langt over et grunnbeløp som man beregner uføreestønaden ut i fra. Dette brydde ikke nav seg om. Jeg tror de beregner den ut i fra 400 000 kr ca, av det man får/tjener på et tidspunkt, man får 66% av dette. Det er imidletid kun nok til akkurat det man trenger for å leve. Jeg fikk raskt svar på min uføresøknad, den var anbefalt av Nav og jeg mislikte det, men jeg fikk da innvilget dette fort, til min egen sorg og frustrasjon. Ved siden av kan jeg tjene 1G, ca 80 000 kr uten at det påvirker trygden. Jeg ønsker takke ja til en 50% stilling, men vet ikke hvordan dette blir nå, jeg får jo ikke noe konkret svar fra nav, de sier bare, det må jeg søke om så får de se?? :-( Det er så komplisert at jeg ikke 0 Siter
slabbedask Skrevet 31. januar 2014 Skrevet 31. januar 2014 Uførepensjon beregnes vel ut i fra opptjente persjonspoeng. Maks utbetaling er 66% av 6G. Skattlegges som pensjon. Fra neste år blir vel utregningen mer eller mindre likt som AAP. Skattlegges da som lønn. 0 Siter
tjohei1 Skrevet 3. februar 2014 Skrevet 3. februar 2014 (endret) Hei aner ikke men ble nygjerrig, hvilke penger er det NAV gir deg nå er det kun sosialstønad? Og hvor stor prosent arbeidsevne mener de at du har ? Anonymous poster hash: 4afbc...92b Jeg får arbeidsavklaringspenger. Det siste vet jeg ikke. De har sluttet å ta kontakt med meg når det gjelder arbeidstrening. Endret 3. februar 2014 av tjohei1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2014 Skrevet 3. februar 2014 Jeg får arbeidsavklaringspenger. Det siste vet jeg ikke. De har sluttet å ta kontakt med meg når det gjelder arbeidstrening. Du risikerer å få mindre utbetalt enn det du får nå. Anonymous poster hash: 5bb5f...983 0 Siter
tjohei1 Skrevet 4. februar 2014 Skrevet 4. februar 2014 Du risikerer å få mindre utbetalt enn det du får nå. Anonymous poster hash: 5bb5f...983 Ja, men har vel ikke noe valg hvis jeg ikke kommer ut i jobb? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.