Gå til innhold

Vil jeg aldri bli kvitt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg slapp å være så forbasket følsom. Jeg føler veldig fort at noe er galt, og da blir jeg lei meg og utafor.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få kontroll på dette eller bli kvitt problemet. Det er plagsomt og tar mye energi.

Jeg føler meg egentlig håpløs på dette området. Kanskje jeg bare må akeptere at det aldri vil endre seg?

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PandaAmanda

12

• XbellaX

8

• AnonymBruker

5

Skrevet

Kanskje jeg bare må akeptere at det aldri vil endre seg?

Du er inne på noe vesetnlig her.

Anonymous poster hash: 7d7f7...10f

Skrevet

Du er inne på noe vesetnlig her. Anonymous poster hash: 7d7f7...10f

Ok. Da er det vel bare å slutte å kjempe imot og jobbe med det

- og heller bruke eneegien på å akseptere..

Skrevet

Kanskje jeg bare må akeptere at det aldri vil endre seg?

Nei, men du må jobbe med dette og være tålmodig. Som jeg har sagt til deg tidligere, TTT (=ting tar tid), og det å innarbeide nye rekasjons- og tankemønster er hardt arbeid og tar tid.

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg slapp å være så forbasket følsom. Jeg føler veldig fort at noe er galt, og da blir jeg lei meg og utafor.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få kontroll på dette eller bli kvitt problemet. Det er plagsomt og tar mye energi.

Jeg føler meg egentlig håpløs på dette området. Kanskje jeg bare må akeptere at det aldri vil endre seg?

Noen ting må man akseptere (f.eks slikt som at man har dårlige dager innimellom) og andre ting må du lære deg IKKE å akseptere.

At ledelsen på Dol pålegger deg å bruke samme nick hele tiden, samtidig som ledelsen bruker innleggene dine som de vil og kringkaster dem er det vel bare du som kan finne på å akseptere. Tror ikke mange andre ville ha gjort det.

Det er å være dumsnill hww og dette må du ikke finne deg i. Det er et skikkelig overtramp dette.

Anonymous poster hash: 76d0c...c1f

Skrevet

Noen ting må man akseptere (f.eks slikt som at man har dårlige dager innimellom) og andre ting må du lære deg IKKE å akseptere.

At ledelsen på Dol pålegger deg å bruke samme nick hele tiden, samtidig som ledelsen bruker innleggene dine som de vil og kringkaster dem er det vel bare du som kan finne på å akseptere. Tror ikke mange andre ville ha gjort det.

Det er å være dumsnill hww og dette må du ikke finne deg i. Det er et skikkelig overtramp dette.

Synes du skal holde deg for god til å utkjempe din sak gjennom hww. Kan vel hende at noen har tenkt glupere tanker enn du gjør når de har satt den betingelsen hun beskriver. Kanskje noen som har vært opptatt av hva som kan gi fremgang.

Anonymous poster hash: f03ad...bd7

Skrevet

Synes du skal holde deg for god til å utkjempe din sak gjennom hww. Kan vel hende at noen har tenkt glupere tanker enn du gjør når de har satt den betingelsen hun beskriver. Kanskje noen som har vært opptatt av hva som kan gi fremgang.

Anonymous poster hash: f03ad...bd7

Jeg sier akkurat hva jeg mener om den saken. Det er ikke spesielt glupt å pålegge brukere å bruke bare ett nick, samtidig som innleggene kringkastes på forsiden uansett hva hensikten måtte være. Når brukere pålegges å bruke fast nick, så er det moralsk forkastelig og deretter å bruke innleggene på denne måte. Dette har ikke noe med min sak å gjøre.

Skrevet

Hvordan ville dere andre ha jobbet med dette for å hanskes med det? Tips?

Jeg sliter ganske mye med det og vil ikke ha det slik - men det er umulig å stoppe det.

Skrevet

Noen ting må man akseptere (f.eks slikt som at man har dårlige dager innimellom) og andre ting må du lære deg IKKE å akseptere. At ledelsen på Dol pålegger deg å bruke samme nick hele tiden, samtidig som ledelsen bruker innleggene dine som de vil og kringkaster dem er det vel bare du som kan finne på å akseptere. Tror ikke mange andre ville ha gjort det. Det er å være dumsnill hww og dette må du ikke finne deg i. Det er et skikkelig overtramp dette.   Anonymous poster hash: 76d0c...c1f

Jeg har akseptert dette for lenge siden. Så lenge jeg ikke skriver om barn og samliv går det greit for meg. Det er ingen som tvinger meg til å være her.

Skrevet

Alt vil ihvertfall ikke endre seg på en gang, desverre,  her må du tenke små endringer over lang tid. 

Jeg tror du skal minne deg selv på at det er ikke noe galt å være følsom, mange mennesker er det, men jobbe med hvordan du tenker og handler. 

Skrevet

Hvordan ville dere andre ha jobbet med dette for å hanskes med det? Tips?

Jeg sliter ganske mye med det og vil ikke ha det slik - men det er umulig å stoppe det.

Dersom du svarer i forhold til DOL og deres måte å håndtere deg på i denne situasjonen synes jeg du skal la det ligge. Jeg tror oppriktig dette er til ditt eget beste.

Skrevet

Alt vil ihvertfall ikke endre seg på en gang, desverre,  her må du tenke små endringer over lang tid. 

Jeg tror du skal minne deg selv på at det er ikke noe galt å være følsom, mange mennesker er det, men jobbe med hvordan du tenker og handler.

Det ser jo ikke ut som at akkurat dette vil endre seg noen gang.. Jeg hsr strevd lenge med dette og det skaper problemer for meg selv (og sikkert også andre).. Hvor mange år til skal jeg bruke på det?

Skrevet

Det ser jo ikke ut som at akkurat dette vil endre seg noen gang.. Jeg hsr strevd lenge med dette og det skaper problemer for meg selv (og sikkert også andre).. Hvor mange år til skal jeg bruke på det?

Mener du at det ikke har endret seg noe de siste ti årene?

Jeg tenker at du kanskje alltid vil være ganske følsom, men at du kan utvikle gode måter å håndtere din følsomhet på. Jeg tror at det å drive med "selvsnakk" kan fungere godt; at du minner deg selv på at du har en tendens til å reagere ganske sterkt på relativt små ting, og at du når du får litt mer tid på deg vil innse at det ikke er "så ille" allikevel. Du kan både vise deg selv toleranse og samtidig minne deg selv på at du er sterk nok til å tåle belastninger.

Skrevet

Hva slags alternativer har du? Ikke jobbe med det? Dette er ikke noe man rister av seg på kort tid. 

Skrevet

Dersom du svarer i forhold til DOL og deres måte å håndtere deg på i denne situasjonen synes jeg du skal la det ligge. Jeg tror oppriktig dette er til ditt eget beste.

Jeg tror også det.

Skrevet

Hva slags alternativer har du? Ikke jobbe med det? Dette er ikke noe man rister av seg på kort tid.

Bare fortsette å ha det som før - før jeg begynte med terapi. Jeg aksepterte det jo da og.. Hvorfor bruke masse tid og energi på det hvis jeg ikke kommer noe videre?

(Ellers er det ikke noe med dol slik du spør om)

Skrevet

Bare fortsette å ha det som før - før jeg begynte med terapi. Jeg aksepterte det jo da og.. Hvorfor bruke masse tid og energi på det hvis jeg ikke kommer noe videre?

(Ellers er det ikke noe med dol slik du spør om)

Jeg tror bare at dette er små endringer du ikke nødvendigvis ser umiddelbart, ofte kan det være omgivelsene som først merker det. Det er ikke så altfor lenge siden jeg leste du følte det gikk litt bedre, du som andre har lov til å kjenne på håpløshet i blant, men fortsett slik du gjør. Alternativet er et mareritt du kjenner godt til. 

Skrevet

Mener du at det ikke har endret seg noe de siste ti årene?

Jeg tenker at du kanskje alltid vil være ganske følsom, men at du kan utvikle gode måter å håndtere din følsomhet på. Jeg tror at det å drive med "selvsnakk" kan fungere godt; at du minner deg selv på at du har en tendens til å reagere ganske sterkt på relativt små ting, og at du når du får litt mer tid på deg vil innse at det ikke er "så ille" allikevel. Du kan både vise deg selv toleranse og samtidig minne deg selv på at du er sterk nok til å tåle belastninger.

Jeg kan prøve det en periode og se hvordan det funker.

Jeg skal også prøve en periode å se hvordan det funker å holde alt for meg selv. Ikke kringkaste mine problemer og velte meg i møkka men bare la det være. Jeg er nødt til å prøve nye ting, for de gamle funker ikke.

Skrevet

Jeg tror bare at dette er små endringer du ikke nødvendigvis ser umiddelbart, ofte kan det være omgivelsene som først merker det. Det er ikke så altfor lenge siden jeg leste du følte det gikk litt bedre, du som andre har lov til å kjenne på håpløshet i blant, men fortsett slik du gjør. Alternativet er et mareritt du kjenner godt til.

Klarer du å se noen endringer når det gjelder dette? Jeg klarer det ikke..

Skrevet

Klarer du å se noen endringer når det gjelder dette? Jeg klarer det ikke..

Som sagt er det ikke lenge siden jeg så du skrev noe om at du opplevde det gikk noe bedre. Opplever du absolutt ingen form for bedring i løpet av disse årene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...