Gå til innhold

Medisiner - er det vits i å trene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet dette høres rart ut, men jeg går på mange medisiner og lurer på om kroppen da responderer på trening? Jeg sliter mye med depresjon og har vanskelig for å komme i gang.

Jeg har nemlig trent på medisiner før uten at kroppen ble mer definert. Jeg så fortsatt utrent ut. Gikk dessuten ikke ned i vekt og naturlig så ville jeg gått ned uten medisiner (ut i fra erfaring fra periode jeg sluttet).

Medisiner jeg går på er: levaxin, liothyronin, lamictal, seroquel, catapresan, valergan, abilify og det som før hette zyban, og neurontin.

Catasepran, seroquel er evt medisiner. Valergan også. Skal snart slutte med neurontin.

Jeg har fått stor mage etter at jeg begynte på medisiner. Vet ikke hvorfor?

Har som sagt trent før med medisiner. Intet resultat. Og da har jeg også passet på kosten.

Noen erfaringer eller NHD?

Anonymous poster hash: 0e596...d3f

Skrevet

Det er alltid vits i å trene. Trening har en selvstendig antidepressiv/angstdempende effekt, gir overskudd og livslyst. Det kan være et slit å komme i gang, men det kommer seg alltid.

Du kan ikke trene deg til vektnedgang. Det vil si, det har ikke på langt nær samme effekt som et riktig kosthold har, men det er klart at det kan hjelpe litt. Men hovedeffekten er en friskere kropp og en bedre psykisk helse.

Forresten, Catapresan virker jo motsatt av flere antidepressiva (reduserer noradrenalin og serotonin i hjernen ved å "lure" hjernen til å tro at den har mer av disse stoffene enn den egentlig har, og således reduserer mengden av disse). Har du snakket med legen din om denne mulige sammenhengen?

Skrevet

Det er alltid vits i å trene. Trening har en selvstendig antidepressiv/angstdempende effekt, gir overskudd og livslyst. Det kan være et slit å komme i gang, men det kommer seg alltid.

Du kan ikke trene deg til vektnedgang. Det vil si, det har ikke på langt nær samme effekt som et riktig kosthold har, men det er klart at det kan hjelpe litt. Men hovedeffekten er en friskere kropp og en bedre psykisk helse.

Forresten, Catapresan virker jo motsatt av flere antidepressiva (reduserer noradrenalin og serotonin i hjernen ved å "lure" hjernen til å tro at den har mer av disse stoffene enn den egentlig har, og således reduserer mengden av disse). Har du snakket med legen din om denne mulige sammenhengen?

Jeg har ikke snakket med legen. Mener du kun SSRI? Slik jeg oppfatter det virker zyban annerledes enn SSRI men er ikke sikker.

Skrevet

lite vits i å trene på abilify…. vekta går ikke ned et gram!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvorfor bruker du Neurontin?

Skrevet

Føles iallefall som det ikke er vits i. Dumt :-(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Meningsløs påstand. Det er alltid positive effekter, også for psyken, ved å holde seg i god fysisk form.

Det finnes langt viktigere effekter av trening enn vektnedgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...