Gå til innhold

Drittlei livet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har ikke vært her på en stund nå... Ting har ikke blitt bedre, heller verre vil jeg si.

Jeg er blitt en alkoholiker.... Har prøvd virkelig å slutte, men blir styggdårlig: frysninger, skjelvelvinger, angst, uro, forvirring, føler meg ute av meg selv.... Jeg blir rett og slett livredd!

Har tatt medisin mot dette, men det hjelper ikke. La meg inn på rehabilitering også, men... Det gikk bra da jeg var der, men da jeg kom ut, var det samme kjøret igjen.

Jeg kan drikkke 7 dl vodka, og en til to flasker vin.... Sammen med rivotril og neutrorin, samt sovemedisin.

Etter dette blir jeg suicidal, og enkelte dager kutter jeg meg opp på håndleddet..... Som å få oppmerksomhet :" hjelp meg"... Andre ganger er det rett og slett fordi jeg orker ikke mer, jeg orker ikke å eksistere mer, siden jeg ikke lever.

Etter X antall sykehusinnleggelser, jeg er blitt bundet fast i sengen, sying, der de putter en slags slange gjennom nesen min for å suge opp tabletter og alkohol....

Jeg føler meg som et null!!!! Jeg som ønsket å bli sykepleier, hjelpe nødlidende, spesielt i andre land. Det har vært en stor drøm i flere år.... Og nå er jeg nær ved å tippe over....

Er så forbanna lei av hele greia!!!

Skal jeg liksom forlate denne verden slik, uten å ha gjort så mye nytte av meg??? Pokker ta alkohol og tabletter!!!!!!!!!!

Skrevet (endret)

Du har jo hatt et fint mål i livet, slik jeg forstår det, men noe har skjært seg for deg, siden du har blitt misbruker av alkohol og tabletter . Hva skal en si ? La historie være historie, og prøv å fin tilbake til den tiden du hadde  gode mål i livet, hvis det er mulig. Jeg vet det er lettere sagt en gjort, særlig da hvis du er blitt rammet av en psykisk sykdom.

Endret av FGT
Skrevet

Takk for svar. Men....jeg tror ikke jeg klarer det.....

Jeg vil så gjerne, men er redd for å gjøre feil.

Skrevet

Hvilken diagnose har jeg egentlig?

Akkurat nå virker det som om rusproblemene er de mest fremtredende. Hva har behandlingssystemet foreslått av tiltak?

Skrevet

Takk for svar. Men....jeg tror ikke jeg klarer det.....

Jeg vil så gjerne, men er redd for å gjøre feil.

Hva slags feil er du redd for å gjøre? Kan du gjøre så mye mer feil enn det du allerede gjør?

Hva gikk galt etter rehabiliteringen?

Skrevet

Nei, kan vel ikke gjøre så mye feil enn dette, men det blir jo på en annen måte, dette med å prestere bra i jobb sammenheng. Jeg er en alkoholiker, deprimert og har angst. That's it. Ønsker å leve, samtidig som jeg ønsker å gjøre slutt på alt.

Skrevet

Nei, kan vel ikke gjøre så mye feil enn dette, men det blir jo på en annen måte, dette med å prestere bra i jobb sammenheng. Jeg er en alkoholiker, deprimert og har angst. That's it. Ønsker å leve, samtidig som jeg ønsker å gjøre slutt på alt.

Du kan jo uansett ikke begynne på noen høgskoleutdannelse så lenge ditt rusproblem er så fremtredende. Hva gikk galt etter rehabiliteringen? Og har du noe tilbud om behandling nå?

Skrevet

Du kan jo uansett ikke begynne på noen høgskoleutdannelse så lenge ditt rusproblem er så fremtredende. Hva gikk galt etter rehabiliteringen? Og har du noe tilbud om behandling nå?

Psykiatri behandling..... Men det har jeg hatt i 2 år nå tror jeg, inkl. Behandlinga jeg var på.

Jeg har vært suicidal før alkoholen gjorde dette enda værre.

Jeg tror ikke jeg duger til noe, og er derfor redd, veldig redd for å prøve noe nytt. Jeg sitter fast rett og slett.

Skrevet

Høres ut som om du har gått deg litt vill og at du synes det er tryggere å fortsette en destruktiv livsstil enn å forsøke endring.

Skrevet

Hei, har ikke vært her på en stund nå... Ting har ikke blitt bedre, heller verre vil jeg si.

Jeg er blitt en alkoholiker.... Har prøvd virkelig å slutte, men blir styggdårlig: frysninger, skjelvelvinger, angst, uro, forvirring, føler meg ute av meg selv.... Jeg blir rett og slett livredd!

Har tatt medisin mot dette, men det hjelper ikke. La meg inn på rehabilitering også, men... Det gikk bra da jeg var der, men da jeg kom ut, var det samme kjøret igjen.

Jeg kan drikkke 7 dl vodka, og en til to flasker vin.... Sammen med rivotril og neutrorin, samt sovemedisin.

Etter dette blir jeg suicidal, og enkelte dager kutter jeg meg opp på håndleddet..... Som å få oppmerksomhet :" hjelp meg"... Andre ganger er det rett og slett fordi jeg orker ikke mer, jeg orker ikke å eksistere mer, siden jeg ikke lever.

Etter X antall sykehusinnleggelser, jeg er blitt bundet fast i sengen, sying, der de putter en slags slange gjennom nesen min for å suge opp tabletter og alkohol....

Jeg føler meg som et null!!!! Jeg som ønsket å bli sykepleier, hjelpe nødlidende, spesielt i andre land. Det har vært en stor drøm i flere år.... Og nå er jeg nær ved å tippe over....

Skal jeg liksom forlate denne verden slik, uten å ha gjort så mye nytte av meg??? Pokker ta alkohol og tabletter!!!!!!!!!!

Vil bare få ønske deg en fin kveld og lykke til. Håper du får god og riktig hjelp.

Anonymous poster hash: f0c58...ae5

Skrevet

Det eneste fornuftige du kan gjøre er å slutte og ruse deg. Da vil nok psyken din bli bedre også etter en stund. Vet det ikke er enkelt, men skal du få skikk på livet ditt igjen, må du slutte med dette. Be om mere hjelp om du ikke greier det selv.

Skrevet

Hei igjen. Jeg har bedt om, og fått all den hjelpen som psykiatere, legen, avrusningsklinikken, venner, kan tilby.

Jeg har virkelig prøvd å komme meg ut av dette h#### men jeg blir så dårlig, og det er så vanskelig :(

Abstinensene er grusomme, mentalt : angst, uro, skjelvinger, og det verste er at jeg føler meg forvirret, som at jeg ikke vet hva, hvem, hvordan.... Det er vanskelig å forklare det, men jeg blir livredd, og noen ganger føles det som at det er noen rundt meg selv om jeg er alene. Jeg har også sett ting, som feks. en sort flyvende ting som bare forsvant ut i det blå.

Om jeg sliutter å drikke, og jeg vil så gjerne, hvor lenge varer abstinensene?

Skrevet

Hei igjen. Jeg har bedt om, og fått all den hjelpen som psykiatere, legen, avrusningsklinikken, venner, kan tilby.

Jeg har virkelig prøvd å komme meg ut av dette h#### men jeg blir så dårlig, og det er så vanskelig :(

Abstinensene er grusomme, mentalt : angst, uro, skjelvinger, og det verste er at jeg føler meg forvirret, som at jeg ikke vet hva, hvem, hvordan.... Det er vanskelig å forklare det, men jeg blir livredd, og noen ganger føles det som at det er noen rundt meg selv om jeg er alene. Jeg har også sett ting, som feks. en sort flyvende ting som bare forsvant ut i det blå.

Om jeg sliutter å drikke, og jeg vil så gjerne, hvor lenge varer abstinensene?

Du sa at det gikk bra da du var innlagt. Hvor lenge varte abstinensene da?

Skrevet

Neste gang du kommer deg over abstinenskneika så må du holde deg borte fra flaska for resten av livet, det er eneste måten. Hva med å legge deg inn på avrusning igjenn ?

Anonymous poster hash: 94c19...f5e
Skrevet

De gav meg en type medisin som fjernet abstinensene, men husker ikke navnet på det.

Skrevet

Det koster flesk, og jeg har ikke råd til å legge meg inn igjen.

Skrevet

Hvis du får tilbud kommunalt/ statlig koster det jo ikke penger... Jeg har vært igjennom heroin og metadon absistenser flere ganger, og det er et helvete, men har man motivasjon så går det. Nå er det 2 år siden jeg har rørt et rusmiddel ( inkludert alkohol), så det er håp! Lykke til!

Skrevet

Hvis du får tilbud kommunalt/ statlig koster det jo ikke penger... Jeg har vært igjennom heroin og metadon absistenser flere ganger, og det er et helvete, men har man motivasjon så går det. Nå er det 2 år siden jeg har rørt et rusmiddel ( inkludert alkohol), så det er håp! Lykke til!

Gratulerer:-) Så bra at du kom inn i denne tråden slik at BrightHope kan se at det går an.

Skrevet

Det koster flesk, og jeg har ikke råd til å legge meg inn igjen.

Kan du søke deg inn på en offentlig klinikk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...