Gå til innhold

NHD, når er man alvorlig syk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg syk? Ja, jeg er ufør, jeg har ikke noe sosialt liv.  

Har vært tvangsinnlagt 6 måneder sammenhengende, men hvis man ser bort fra noen få utskrivelser var det ca 1 å!! og for en slik tvang så må man jo være sinnssyk! Noe jeg aldri ha vært!! Legen sa noe om at jeg var såpass syk at det var forenlig med å være sinnssyk....!??

Men etter det lange oppholdet så har jeg bare hatt korte innleggelser, og den samme legen skriver meg ut så fort jeg ber om d, og det er nesten det første jeg ber om! Andre leger vil aldri skrive meg ut, og nødrett er hyppig brukt!! Har nesten alltid hatt kontinuerlig oppfølging.. Har forstått d noen ganger, men andre ganger ikke!! Jeg har også en avtale slik at jeg kan komme når jeg trenger det! Men nå er d lenge siden jeg har vært innlagt, har hatt selvmordsforsøk,men har ikke fortalt d og derfor sluppet innleggelser!! Jeg tenker de er så lei av meg at jeg heller tar enn overdose piller enn å legge meg inn!! To av gangene forstår jeg fortsatt ikke hvordan jeg våknet igjen, var sikker på at jeg tok nok , men våkna skuffa igjen. Har blitt veldig dårlig av pillene, men når det verste blir over så har jeg sovet 2-3 dager!! og det er deilig å slippe de dagene jeg kan!! Noen ganger tar jeg piller bare for at jeg skal holde ut en dag til. Men jeg vil dø, skal dø, men det må til litt planlegging!!

Har planer, har skrevet brev, lagd noe ekstra til tante-ungen min, en perm skrevet i LOVE, første side er L osv. Brukt lang td på hvordan jeg skulle dekorere det, og hvilken ord jeg skulle bruke for å få frem alt jeg vll si så det er forståelig! men

Dagene mine går slik: TV-sove-spise,spise,spise... planlegge hva jeg skal spise, føler en redsel om jeg ikke har noe søtt. Jeg røyker, og trangen etter noe søtt kan sammenlignes med røyksuget, bare at det er enda sterkere! Sulter meg helt til jeg ikke klarer mer. Mellom kl 21 og 23 så klarer jeg ikke mer, og spiser noe jævlig... Kastet opp før, noen ganger nå også.  Men d går mer i avføringsmiddel nå, er så lei av oppkast, vondt og jævlig... Men siden jeg ikke kaster opp så har jeg jo ikke bulimi lenger!! Så SF er jeg ferdig med!! 

Jeg har forskjellige diagnoser, føler det passer noen ganger. Og noen ganger tror jeg at alle lyver, sier jeg har de og de diagnosene for å  fucke opp hue mitt!! Og for å kontrollere og overvåke meg!Jeg funker ikke, er klar over det!! Og jeg er ikke normal på noen områder!!!! tenker også på døden hele tiden! Men er jeg syk? og alvorlig, hmm. Er Man alvorlig syk hvis man år uføretrygd? Fikk ikke det enkelt. Vært flere forsøk på skole, og litt jobb. har vist de flere ganger at jeg er udugelig...... Men jeg hører jo ikke til i verden, så er i grunn ikke rart jeg ikke passer inn og ikke mestrer noe! 

Beklager at det ble så langt, har kortet det ned litt....

Anonymous poster hash: bc510...c0e
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er, ut fra det du skriver her, ingen tvil om at du er alvorlig syk.

Skrevet

Det er, ut fra det du skriver her, ingen tvil om at du er alvorlig syk.

Hmm, kanskje... Er det pga pillene du sier det? hva er det som avgjør om det er alvorlig egentlig? hvis man ser bort fra diagnoser. det er visstnok alvorlige diagnoser jeg har, men liker de ikke...  

Men noen ganger tenker jeg at jeg egentlig ikke er syk, at alt er løgn eller at jeg innbiller meg alt. Og leger "gir" meg sykdommer, bruker sykdommer for å kunne kontrollere meg hvis de vil det, leke Gud!!

Tror også jeg ikke hører til her, at jeg ble til ved en feil. Og derfor gir universet meg all mulig som jeg ikke klarer. Og narrer meg ved å gi meg små gleder innimellom, bare for å ta alt bort igjen for å skade meg mer. Straffe meg....

Vet ingenting lenger egentlig jeg, alt forvirrer meg! 

Anonymous poster hash: bc510...c0e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...