Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en alvorlig depresjon i 2009 hvor jeg også hadde mange angstanfall. Startet da med venlafaxin 75 mg og doblet dosen etter to uker. Fikk da kraftige bivirkninger som grsdvis gikk over. Jeg fikk det mye bedre og hadde lite bivirkninger. I fjor prøvde jeg å seponere med dårlig utfall. I løpet av noen måneder ble jeg dårlig igjen. Startet med 75 mg igjen og doblet etter to uker. Lite bivirkninger bortsett fra kvalme og hodepine som gikk over. Det slitsomme er at jeg hadde kommet meg mye, men for en uke siden (etter 3 mnds bruk) fikk jeg hetetokter med svette, frostanfsll, utrolig trøtt, kvalm og uvel. Også prikking og stikking i huden. Hvs kan ha skjedd?

Skrevet

Har du fått målt serumkonsentrasjonen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Min første tanke er at andre årsaker må undersøkes.

Skrevet

Bl.a. infeksjonssykdom. En sjekk hos fastlegen er ikke dumt.

Skrevet

Til Nils Håvard Dahl

Takk for svar. Jeg skal ta en sjekk. 

Det er en ting jeg tenker på. Jeg vet at jeg hadde en god erfaring med Venlafaxin sist gang og følte at tankene mine ble sterkere og gladere etter en stund. Tomheten jeg kjenner tror jeg er like mye sykdommen som bivirkninger av tablettene, men jeg blir så demotivert av alt som skrives på internett og det at flere psykologer og andre jeg har møtt virker skeptiske til medisinbruk. 

Er det mulig for meg å holde vekten jeg har nå dersom jeg er obs på hva jeg spiser og trener regelmessig, eller må jeg regne med å legge mye på meg? Sist la jeg mye på meg, men jeg spiste veldig usunt. 

Skrevet

Det er ingen grunn til at du skal øke vekten pga venlafaxin.

Kutt ut brus, snop og sukker. Da vil du få et bedre og lettere liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...