Gå til innhold

NHD Lurer på om jeg bare skal øke på medisinene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lå på 0,6 ved siste måling av lithium nivået. Det var effektivt sist jeg økte under påkjenninger, så jeg lurer på om det ikke er det beste å prøve det igjen. Situasjonen er for vanskelig, jeg takler det ikke, og nå begynner jeg å bli destruktiv igjen også.   

Eller er jeg feig som tyr til medisiner?  Burde jeg bare klare å komme igjennom det uten å øke?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Økning er klokskap - ikke feighet.

Jeg er dog tilhenger av legemedvirkning ved medisinendring der det er mulig.

Skrevet (endret)

Jeg skal snakke med psykiateren når jeg får tak i han.

Men tror ikke jeg venter lengre med å øke.

Endret av eller
Skrevet

Jeg skal snakke med psykiateren når jeg får tak i han.

Men tror ikke jeg venter lengre med å øke.

Kanskje begynner du å knekke noe av koden for din sykdom, dette var både en innsiktsfull og klok tankegang. 

Har du fått tak i din behandler?

Skrevet

Jeg lå på 0,6 ved siste måling av lithium nivået. Det var effektivt sist jeg økte under påkjenninger, så jeg lurer på om det ikke er det beste å prøve det igjen. Situasjonen er for vanskelig, jeg takler det ikke, og nå begynner jeg å bli destruktiv igjen også.   

Eller er jeg feig som tyr til medisiner?  Burde jeg bare klare å komme igjennom det uten å øke?

Jeg synes det er litt viktig å skille mellom hva slags medisiner det er snakk om. Å øke litium for å forhindre svingninger kan jeg ikke se noe galt med, tvert i mot. Derimot ville jeg vært mer skeptisk om du begynte å ta store doser sobril i en vanskelig livssituasjon, det ville jeg vært tvilende til at var så konstruktivt.

Håper at ting snart løser seg litt for deg.

Skrevet