Gå til innhold

NHD, spørsmål om Roaccutan ettervirkninger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg håper du kan svare meg på dette .. Men jeg gikk på Roaccutan på denne tiden ifjor, i tillegg var jeg arbeidsledig en stund for jeg var utslitt etter forrige jobben. Hadde ingen spesielle bivirkninger imens jeg gikk på kuren, men så plutselig en dag våknet jeg med en kvalme som aldri forsvant. Jeg avsluttet kuren etter 4mnd for å sjekke om den forsvant, det gjorde den altså ikke. 

Var mye frem og tilbake hos legen, blodprøver og alt var fint og det viste seg etter mange mnd med prøver osv at det var angst. 

Så spørsmålet mitt er.. Kan denne kuren ha gitt meg denne angsten? 

Jeg trenger svar på dette, for jeg går til behandling nå, gjort siden oktober, og jeg merker at alle rundt meg med angst har det fra barndommen og at de vet grunnen til angsten, men jeg aner ikke grunnen til at jeg har dette her, så jeg tenker mye på det og har sånn vanskeligheter med å forstå hvorfor dette skulle skje meg.. 

Kan kuren ha noe med det å gjøre..? 

Skrevet

Angst kan komme plutselig i voksen alder.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg betviler på det sterkeste at det er noen sammenheng mellom Roaccutan og angst. Jeg er helt sikker på at ingen kan gi deg et helt sikkert svar på dette.

Jeg er også helt sikker på at de fleste av de du kjenner, som har angst, ikke vet hvorfor de har det. Men de går hos behandlere som har laget egne teorier om angstens årsak, og som har fortalt pasientene sine at det er slik.

Uansett viser all forskning at "å vite hvorfor" en har angst ikke har noen positiv betydning for behandlingen. "Innsikt" gir ikke mer friskhet.

Skrevet

Ok, da skal jeg ikke tenke og gruble på akkurat det mer isåfall, takker for svar! :)

Hmpf, bare jeg kommer meg gjennom dette så går det bra. Skumle greier. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...