Gå til innhold

Snille psykopater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes de? Folk som bare er vennlige og hjelpsomme og skikkelige og imøtekommende, så man aldri kan "ta" dem på noe, som lokker og lurer og avviser, mens de lar hele verden dreie om seg selv?

Skrevet

Finnes de? Folk som bare er vennlige og hjelpsomme og skikkelige og imøtekommende, så man aldri kan "ta" dem på noe, som lokker og lurer og avviser, mens de lar hele verden dreie om seg selv?

De kan virke snille utad,men egentlig er de ikke det.

Skrevet

Ja, de finnes.

Skrevet

OK, takk. Jeg trodde de måtte være slemme, slå osv for å være psykopater. Men disse er vanskeligere å finne ut av. Det er lett å bli blendet i glansen fra dem.

Skrevet (endret)

Hvis de er snille bare for å manipulere deg til sin egen interesse eller fordel,så er dette bare et bedrag.  Ja  det er mye som glitrer, men det er ikke gull alt som glitrer. Bak  glitret kan det være både råttenskap og fordervelse

Endret av FGT
Skrevet

En del psykopater har nok snille personlighetstrekk, men i det store og det hele... Vold er nok mindre vanlig enn det du beskriver som manipulerende og selvsentrerte. Er det noe mange psykopater er gode på, så er det å sjarmere smatidig med f.eks. å være veldig styrende for å få det på sin måte, for å få nok oppmerksomhet, stadig klare å overbevise om at det vil komme bedre tider, splitte, herske. Det er psykisk vold de er eksperter på - som oftest.

Skrevet

Det er vel ofte slik at de med antisosiale personlighetsforstyrrelser er voldlige mot en eller noen få, men ellers framstår positivt ute i verden - så langt det lar seg gjøre.

Skrevet

Ja, jeg kjenner en som er slik. Virker veldig snill og imøtekommende, umulig å ta vedkommende på noen ting. Men bak fasaden er det helt noe annet. Veldig forvirrende. Før du vet ordet av det har vedkommende klart å få andre til å føle skyld uten en gang å forstå hva du har gjort galt. Vet aldri når neste hugg kommer, det kan godt skje mitt i et smil. Huff, mye rart der ute.

Anonymous poster hash: aabd9...d56

Skrevet

Det gjør det sikkert. Men du vet aldri hvor du har dem.

Skrevet

Jeg tror jeg ser små glimt av hva som skjer: De er så glitrende og selvsikre, så helt uvirkelig annerledes enn en selv, har så mye trygghet og selvtillit, noe man gjerne vil ha selv, og så tror man at det vil "smitte av" hvis man tilbringer tid med dem. Om man uttrykker frustrasjon, blir det snudd til å dreie seg om dem.

Skrevet

Hei!

Jeg tror de fleste psykopater er nettopp sånn.

Jeg har erfaring med flere, og få andre enn jeg og ofrene vet hvor slemme de er.

Psykopat er synonymt med løgner. Og et hvert menneske som ikke tåler andres smerte bør tenke to ganger om seg selv,"er jeg en djevelsk løgner= psykopat, eller er jeg mer normal?"

Er man normal, orker man å forholde seg til andres smerte, fordi man vet og kjenner ærligheten ved det.

Psykopater lyver fra starten, de burde gravlegge seg selkv som voksne, men det har de ikke ære nok til:-(

Jeg har ikke enda bestemt meg for noen løsning, fordi jeg har mye ansvar, må jeg sette det først, men hadde jeg ikke hatt det mener jeg at noen fortjener en rask død :-) En glock er en hyggelig død, nesten for bra og hyggelig for en psykopat. Ikke nesten, for hyggelig, en glock er et resultat av barmehjertighet, av styrke for den som skyter, men egentlig for bra for en psykopat.

Jeg "drømmer" av og til om friheten, dvs ikke ha ansvaret, for noen vill jeg like å skyte.

Men hva jeg vil og liker må få en lavere prioritet, men psykopater er lævler, djevler, terrosrister, de fortjener det de søker, en kule , også stille :-) Det ville jeg bruklt tiden min til om jeg ikke var gift, jeg misliker å være mor og ift, det føles hele tiden som jeg er i en rolle jeg ikke passer i.

Jeg er nok mer skapt for å ordne opp, og rettsystemet vårt ordner ikke opp med psykopater, for dem trengs det noe sterkere, det er et ord som er forbannet i vår kultur, og som jeg kunne være. :-) Bare fordi jeg hater psykopaterl, og jeg lukter dem, på ordene, de konkrete ordene , overfladiskheten, glattheten, uærligheten.

Skrevet

Løgner, ja, glatthet, ja, overflatiskhet - ja! Glock - nei!!

Skrevet

Løgner, ja, glatthet, ja, overflatiskhet - ja! Glock - nei!!

Hei!

Jeg forstår ikke hva du mener/skriver om?

Dessverre gjør jeg sjelden det:-(

Skrevet

Jeg er skuffet over falske mennesker, men jeg ville aldri ønske å skyte noen...

Skrevet

Ja, jeg kjenner en som er slik. Virker veldig snill og imøtekommende, umulig å ta vedkommende på noen ting. Men bak fasaden er det helt noe annet. Veldig forvirrende. Før du vet ordet av det har vedkommende klart å få andre til å føle skyld uten en gang å forstå hva du har gjort galt. Vet aldri når neste hugg kommer, det kan godt skje mitt i et smil. Huff, mye rart der ute.

Anonymous poster hash: aabd9...d56

En god beskrivelse. Jeg har vokst opp med dette. Det tok mange år å forstå at det ikke var min feil. 

Anonymous poster hash: a791f...0e7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...