AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Jeg begynner nå å tro at det kanskje ikke var noen god ide å kjøpe et spill til minstemann til storebroren sin x-boks. Han fikk raskt en interesse for dette, og løper inn når han øyner en mulighet til å få spille litt. Jeg antar å få en del pepper nå fra de pedagogiske riktige. Kanskje er dette innlegget som å tenne ild i tørt gress. Men slik er altså situasjonen, og jeg er klar over at det er vi FORELDRE som må sette grensene, men jeg var virkelig ikke forberedt på at lidenskapen for å spille skulle bli så stor i så ung alder. Men på den annen side er det kanskje ikke verre å slappe av med en time foran x-boksen enn å spille på iPaden eller se på barne-tv? Selv slapper jeg av med PC etter en strevsom arbeidsdag, og jeg kan jo forstå at barn også har behov for å hvile etter en lang dag i barnehagen. Hvordan gjør dere andre det? Lar dere barnet/barna få lov til å spille litt hver dag? Anonymous poster hash: 69384...201 Anonymous poster hash: 69384...201 Anonymous poster hash: 69384...201 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solemnity Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Min 3,5 åring har spilt diverse former for dataspill siden hun var ca. 3. Det er langt bedre for utvikling og hjerneaktivitet enn TV. Hun har eget nettbrett og spiller omtrent en time per dag, avhengig av humør, planer og vær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Min 3,5 åring har spilt diverse former for dataspill siden hun var ca. 3. Det er langt bedre for utvikling og hjerneaktivitet enn TV. Hun har eget nettbrett og spiller omtrent en time per dag, avhengig av humør, planer og vær. Ok, hvis dere klarer å begrense det til en time hver dag, så er det jo ikke noe problem. Jeg tror poden har anlegg for å bli spillegal! Anonymous poster hash: 69384...201 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solemnity Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Ok, hvis dere klarer å begrense det til en time hver dag, så er det jo ikke noe problem. Jeg tror poden har anlegg for å bli spillegal! Anonymous poster hash: 69384...201 Noen dager er det definitivt mer. Fredag, lørdag og søndag har ungene to timer hver. Vi er avslappet i forhold til det, synes ikke det er så veldig mye bedre enn å tegne, se TV eller lese bøker. Guttungen lærte seg å lese ved å spille datespill. Han er "spillegal", men det er pappaen også og de trives med det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xtra Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Ok, hvis dere klarer å begrense det til en time hver dag, så er det jo ikke noe problem. Jeg tror poden har anlegg for å bli spillegal! Anonymous poster hash: 69384...201 Jeg synes en time hver dag er ganske mye for en treåring.Våre barn har også spilt siden 3-4-årsalderen, men stort sett har regelen vært at de bare har fått lov i helgene, og aldri mer enn en time i strekk/pr. dag. Kanskje strengt? Men så lenge man er konsekvent med reglene aksepterer jo barna dem greit.Nå er barna større og det blir nok noe mer spilling, ja, men aldri før leksene er gjort... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.