Gå til innhold

Tolvon - Serumverdi å sikte på?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Legen min tør ikke å dosere høyere enn 60mg Cipralex, som gir ca 40 nmol/l. Det er nok til en merkbar effekt, men ikke noe voldsomt. Jeg står på det inntil videre, og så ser vi hvor godt det hjelper når effekten har kicket fullt inn etter en del uker.

Jeg tenker nå å øke Tolvon som jeg allerede går på, for å ta knekken på det som er av depresjon, og forhåpentligvis hjelpe noe på angsten sammen med Cipralex. Siden jeg tåler Tolvon godt, og allerede bruker det på søvn ønsker jeg ikke å legge til enda et nytt preparat. Vektøkningsdelen av den vet jeg at jeg kan håndtere, og jeg ønsker ikke å switche til Remeron, selv om den er noe mer effektiv, da den ikke er like søvndyssende på meg. Tolvon er derimot søvndyssende på meg omtrent uansett dose.

Spørsmålet er som følger:

På Tolvon får jeg ca 25 nmol/l per 10mg jeg inntar. Vet at ref område er 150-900. Hva er en passe serumverdi å sikte seg inn mot? Vet det sikkert er veldig individuelt, men det hadde vært greit å ha noe litt konkret å sikte mot i første omgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...