Gå til innhold

Bulemi og vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går de som har bulemi ned i vekt?

Jeg spiste en stor stratos og kastet den opp igjen, nå har jeg vondt i halsen. Vet ikke om jeg kan venne meg til dette. Tror ikke jeg orker å kaste opp alt jeg spiser, men å gjøre det av og til skader vel ikke?

Anonymous poster hash: 00b4d...d35
Skrevet

Kanskje du skulle lære deg noen strategier for å unngå å spise den store Stratosen heller enn å trene deg selv til å kaste den opp.

Skrevet

De fleste som har bulimi er normalvektige. Man går ikke ned i vekt. Når du først har spist noe er det umulig å kvitte seg med alle kaloriene ved å kaste opp, du blir på det meste kvitt kanskje 50% av kaloriene du har spist (fikk jeg beskjed om da jeg var i behandling). Så hvis du spiser 1000 kcal og så umidelbart kaster opp, har du likevel fått i deg 500 kalorier, antakelig mer. Da jeg var syk kunne jeg spise 3000 kalorier i en setting. Selvsagt gikk jeg ikke ned i vekt da, når jeg inntok 1500 kcal ekstra jevnlig. Det startet ikke slik, det startet med at jeg kastet opp av og til etter å ha spist litt mer enn jeg hadde tenkt. 

Selvfølgelig har du vondt i halsen, du kan ha fått små rifter i slimhinnen i spiserøret - hvis du fortsetter med dette må du forberede deg på mer vondt i halsen, sure oppstøt, halsbrand og smerter i magen. Tennene dine kommer også til å bli dårlige siden magesyren skader emaljen. Hormonene blir forstyrret og du slutter å ha mensen. Og det er bare noen av de mindre alvorlige fysiske resultatene av bulimi. 

Å gjøre det av og til skader. Siden du sier "venne meg til" mener du vell at du nettopp har startet med dette? I så fall burde du slutte nå før du faktisk utvikler en alvorlig spiseforstyrrelse. 

Anonymous poster hash: 8c45a...f6a
Skrevet

De fleste som har bulimi er normalvektige. Man går ikke ned i vekt. Når du først har spist noe er det umulig å kvitte seg med alle kaloriene ved å kaste opp, du blir på det meste kvitt kanskje 50% av kaloriene du har spist (fikk jeg beskjed om da jeg var i behandling). Så hvis du spiser 1000 kcal og så umidelbart kaster opp, har du likevel fått i deg 500 kalorier, antakelig mer. Da jeg var syk kunne jeg spise 3000 kalorier i en setting. Selvsagt gikk jeg ikke ned i vekt da, når jeg inntok 1500 kcal ekstra jevnlig. Det startet ikke slik, det startet med at jeg kastet opp av og til etter å ha spist litt mer enn jeg hadde tenkt. 

Selvfølgelig har du vondt i halsen, du kan ha fått små rifter i slimhinnen i spiserøret - hvis du fortsetter med dette må du forberede deg på mer vondt i halsen, sure oppstøt, halsbrand og smerter i magen. Tennene dine kommer også til å bli dårlige siden magesyren skader emaljen. Hormonene blir forstyrret og du slutter å ha mensen. Og det er bare noen av de mindre alvorlige fysiske resultatene av bulimi. 

Å gjøre det av og til skader. Siden du sier "venne meg til" mener du vell at du nettopp har startet med dette? I så fall burde du slutte nå før du faktisk utvikler en alvorlig spiseforstyrrelse. 

Anonymous poster hash: 8c45a...f6a

Uten at jeg oppfordrer folk til å kaste opp, så er det fullstendig feil at man kun kan få opp 50% av kaloriene.

Skrevet

Takk for svar dere. Tror ikke dette er noe for meg, har hatt vond hals i hele dag.

Anonymous poster hash: 00b4d...d35

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...