AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 Skrevet 14. februar 2014 Går de som har bulemi ned i vekt? Jeg spiste en stor stratos og kastet den opp igjen, nå har jeg vondt i halsen. Vet ikke om jeg kan venne meg til dette. Tror ikke jeg orker å kaste opp alt jeg spiser, men å gjøre det av og til skader vel ikke? Anonymous poster hash: 00b4d...d35 0 Siter
PandaAmanda Skrevet 14. februar 2014 Skrevet 14. februar 2014 Kanskje du skulle lære deg noen strategier for å unngå å spise den store Stratosen heller enn å trene deg selv til å kaste den opp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 Skrevet 14. februar 2014 De fleste som har bulimi er normalvektige. Man går ikke ned i vekt. Når du først har spist noe er det umulig å kvitte seg med alle kaloriene ved å kaste opp, du blir på det meste kvitt kanskje 50% av kaloriene du har spist (fikk jeg beskjed om da jeg var i behandling). Så hvis du spiser 1000 kcal og så umidelbart kaster opp, har du likevel fått i deg 500 kalorier, antakelig mer. Da jeg var syk kunne jeg spise 3000 kalorier i en setting. Selvsagt gikk jeg ikke ned i vekt da, når jeg inntok 1500 kcal ekstra jevnlig. Det startet ikke slik, det startet med at jeg kastet opp av og til etter å ha spist litt mer enn jeg hadde tenkt. Selvfølgelig har du vondt i halsen, du kan ha fått små rifter i slimhinnen i spiserøret - hvis du fortsetter med dette må du forberede deg på mer vondt i halsen, sure oppstøt, halsbrand og smerter i magen. Tennene dine kommer også til å bli dårlige siden magesyren skader emaljen. Hormonene blir forstyrret og du slutter å ha mensen. Og det er bare noen av de mindre alvorlige fysiske resultatene av bulimi. Å gjøre det av og til skader. Siden du sier "venne meg til" mener du vell at du nettopp har startet med dette? I så fall burde du slutte nå før du faktisk utvikler en alvorlig spiseforstyrrelse. Anonymous poster hash: 8c45a...f6a 0 Siter
psychotique Skrevet 14. februar 2014 Skrevet 14. februar 2014 De fleste som har bulimi er normalvektige. Man går ikke ned i vekt. Når du først har spist noe er det umulig å kvitte seg med alle kaloriene ved å kaste opp, du blir på det meste kvitt kanskje 50% av kaloriene du har spist (fikk jeg beskjed om da jeg var i behandling). Så hvis du spiser 1000 kcal og så umidelbart kaster opp, har du likevel fått i deg 500 kalorier, antakelig mer. Da jeg var syk kunne jeg spise 3000 kalorier i en setting. Selvsagt gikk jeg ikke ned i vekt da, når jeg inntok 1500 kcal ekstra jevnlig. Det startet ikke slik, det startet med at jeg kastet opp av og til etter å ha spist litt mer enn jeg hadde tenkt. Selvfølgelig har du vondt i halsen, du kan ha fått små rifter i slimhinnen i spiserøret - hvis du fortsetter med dette må du forberede deg på mer vondt i halsen, sure oppstøt, halsbrand og smerter i magen. Tennene dine kommer også til å bli dårlige siden magesyren skader emaljen. Hormonene blir forstyrret og du slutter å ha mensen. Og det er bare noen av de mindre alvorlige fysiske resultatene av bulimi. Å gjøre det av og til skader. Siden du sier "venne meg til" mener du vell at du nettopp har startet med dette? I så fall burde du slutte nå før du faktisk utvikler en alvorlig spiseforstyrrelse. Anonymous poster hash: 8c45a...f6a Uten at jeg oppfordrer folk til å kaste opp, så er det fullstendig feil at man kun kan få opp 50% av kaloriene. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2014 Skrevet 14. februar 2014 Takk for svar dere. Tror ikke dette er noe for meg, har hatt vond hals i hele dag. Anonymous poster hash: 00b4d...d35 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.