Gå til innhold

Positiv terapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg trenger støttende behandling som backer meg opp og kan gi meg positiv fedback og gi meg selvtillit. Finnes det sånn behandling egentlig?

Hver gang jeg går til psykologen begynner jeg bare å gråte- hver gang.. liker ikke å sitte i fokus og da tenker jeg at alt er feil med meg. Skjønner ikke hvorfor jeg bare gråter når jeg er der.

Anonymous poster hash: 0d119...086
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvordan tenker du deg at en terapi skal foregå uten at pasienten er i fokus?

Skrevet

Kanskje det er det som er mitt problem. Jeg føler at alt er galt med meg når jeg blir "iakkttatt" på en måte. At er det er noe rart med meg og at jeg er en belastning for psykologen: at hun tenker, huff, nå skal hun gråte igjen......

Jeg har snakket med henne om det også. Hun sier vel at jeg ikke er vant til å bli tatt imot/foreldrene mine ikke tålte mine følelser. Men lure på om jeg klarer å snu på det, for det sitter så hardt i.

Anonymous poster hash: 0d119...086
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du trenger å venne dag til at noen ser deg og bryr seg om deg.

Det finnes ingen normal behandler som oppfatter pasientens følelser eller gråting som en belastning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...