Gå til innhold

Psykisk syke som hevner seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en person med paranoid schizofreni blir tvangsmedisinert. Men allikevel kanskje ikke blir helt frisk. Er det ikke da mulig at denne personen faktisk hevner seg på samfunnet og begår drap?

Jeg er nesten mer redd for de som blir satt på tvangs paragraf, enn de som faktisk får leve livet sitt i fred og ro - om de så i utgangspunktet  måtte være redd for romvesner eller å bli matforgiftet. Så plutselig blir det i stede samfunnet som blir den største frykten og fienden.

Anonymous poster hash: f6c5f...4fb
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

All forskning og klinisk erfaring tilsier at det ikke er slik du beskriver.

All forskning viser at velmedisinerte ikke utgjør en større voldsrisiko enn normalbefolkningen.

Skrevet

Ikke jeg som startet tråden, men det NHD sa, var jeg glad for å høre.

Skrevet

All forskning og klinisk erfaring tilsier at det ikke er slik du beskriver.

All forskning viser at velmedisinerte ikke utgjør en større voldsrisiko enn normalbefolkningen.

Hva med de som ikke er medisinert som har masse hevntanker, er det fare for at de kan virkeligjøre disse tankene?

Anonymous poster hash: 1ac28...a5b

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva med de som ikke er medisinert som har masse hevntanker, er det fare for at de kan virkeligjøre disse tankene?

Anonymous poster hash: 1ac28...a5b

Det er langt større risiko om de er umedisinerte enn om de er velmedisinerte.

Når vi snakker om fare, er det et spørsmål om lavere eller høyere risiko. Ikke om enten/eller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...