AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 Skrevet 16. februar 2014 Hvis en person med paranoid schizofreni blir tvangsmedisinert. Men allikevel kanskje ikke blir helt frisk. Er det ikke da mulig at denne personen faktisk hevner seg på samfunnet og begår drap? Jeg er nesten mer redd for de som blir satt på tvangs paragraf, enn de som faktisk får leve livet sitt i fred og ro - om de så i utgangspunktet måtte være redd for romvesner eller å bli matforgiftet. Så plutselig blir det i stede samfunnet som blir den største frykten og fienden. Anonymous poster hash: f6c5f...4fb 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. februar 2014 Skrevet 16. februar 2014 All forskning og klinisk erfaring tilsier at det ikke er slik du beskriver. All forskning viser at velmedisinerte ikke utgjør en større voldsrisiko enn normalbefolkningen. 0 Siter
Inner self Skrevet 16. februar 2014 Skrevet 16. februar 2014 Ikke jeg som startet tråden, men det NHD sa, var jeg glad for å høre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 Skrevet 16. februar 2014 All forskning og klinisk erfaring tilsier at det ikke er slik du beskriver. All forskning viser at velmedisinerte ikke utgjør en større voldsrisiko enn normalbefolkningen. Hva med de som ikke er medisinert som har masse hevntanker, er det fare for at de kan virkeligjøre disse tankene? Anonymous poster hash: 1ac28...a5b 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. februar 2014 Skrevet 16. februar 2014 Hva med de som ikke er medisinert som har masse hevntanker, er det fare for at de kan virkeligjøre disse tankene? Anonymous poster hash: 1ac28...a5b Det er langt større risiko om de er umedisinerte enn om de er velmedisinerte. Når vi snakker om fare, er det et spørsmål om lavere eller høyere risiko. Ikke om enten/eller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.