Gå til innhold

NHD- Xeplion (mulig bivirkning)

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Jeg startet opp med 100 mg xeplion i slutten av Desember. I Januar merket jeg mye blackouts og ble av denne grunn lagt inn på akuttpsyk til observasjon. Iløpet av denne perioden skulle jeg ha ny sprøyte og ba spesifikt om å få senke dosen til 75 mg. I begynnelsen hadde jeg noen blackouts,men nå når det nærmer seg ny injeksjon har jeg ingen opplevelse av å falle ut eller miste tid.

Er det nærliggende å tro at disse blackoutene har sammenheng med medisineringen?

(Legger til at jeg i tre år gikk på cisordinol depot 150 mg/10 dag uten blackout i det hele tatt. Sluttet på denne på eget initiativ i Oktober i fjor, men ble raskt dårlig igjen. Det ble da foreslått overgang til xeplion.)

xxløvetannxx
Skrevet

Håper du kan ta deg tid til et svar på dette spørsmålet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke usannsynlig at blackoutene skyldes kombinasjonen av sykdommen og noe for høy dose.

xxløvetannxx
Skrevet

Takk for svar. Ser jo i Felleskatalogen under bivirkninger at tap av bevissthet og nedsatt bevissthet står oppført. Mulig jeg bare er var på medisiner. Kan jo si at jeg ikke tåler vival/valium og sobril heller. Får hallusinasjoner og blir aggressiv av dem. Den eneste benzoen jeg kan bruke er stesolid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...