AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 Skrevet 17. februar 2014 Har de siste dagene vært plaget med mye vondt i brystet, det er som noe tungt står oppå meg og det er vanskelig å puste. Før dette var jeg plaget av «å ha noe i halsen», spesielt ille om natten og jeg hadde vanskelig for å tørre å legge meg da jeg hadde en følelse av å bli kvalt. Har undersøkt halsen tidligere, da dette er noe jeg har hatt i perioder, uten at det er funnet noe galt. Det er derfor antatt at det skyldes angst. Så da er mitt spørsmål om det er sannsynlig at det jeg kjenner i brystet nå, at det blir klemt sammen og at det gjør vondt å puste også skyldes angst? Hvis dette ikke er angst, hva kan det da være og hva bør jeg gjøre videre? Anonymous poster hash: 9633e...b57 Anonymous poster hash: 9633e...b57 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 Skrevet 17. februar 2014 Du bør utredes hos lege for dette og med det utelukke at det skyldes noe fysisk. Det kan være angst, anspent muskulatur til noe hjerte/lungerelatert. Min erfaring med angst er at det ikke gjør vondt å puste, men det kan kjennes tungt ut, som om man ikke får nok luft. Anonymous poster hash: 036d2...89d 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. februar 2014 Skrevet 17. februar 2014 Et umulig nettspørsmål. Du skriver ingenting om alder, kjønn eller tidligere somatiske sykdommer. Det finnes ikke en lege på nett som kan si annet enn at brystsmerter må utredes i RL. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.