AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 Skrevet 17. februar 2014 Føler meg psyk, så jeg tok en test på nettet. Skåret 35 og da var jeg "snill" når jeg svarte. Hvor stor vekt legges på denne testen? Er den til å stole på? Når jeg er deprimert, er jeg så trett at jeg er ubrukbar. Denne testen spør ingenting om dette, hvorfor? Likedan når det gjelder økt matlyst? Jeg har bipolar. Ganske ofte har vel slike mennesker nedsatt matlyst og øket søvn når de er deprimerte? Anonymous poster hash: 4e0ce...205 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. februar 2014 Skrevet 17. februar 2014 MADRS utført av en erfaren behandler som er spesialt skolert i å utføre MADRS er absolutt noe å legge vekt på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 Skrevet 17. februar 2014 MADRS utført av en erfaren behandler som er spesialt skolert i å utføre MADRS er absolutt noe å legge vekt på. Takk, skal til en behandler snart, må visst det.........! Jeg er snart "halvdød". Hva har det seg egentlig at all energien forsvinner? Hvor blir den av? Jeg er jo helt ubrukbar. Anonymous poster hash: 4e0ce...205 0 Siter
mussa Skrevet 18. februar 2014 Skrevet 18. februar 2014 Takk, skal til en behandler snart, må visst det.........! Jeg er snart "halvdød". Hva har det seg egentlig at all energien forsvinner? Hvor blir den av? Jeg er jo helt ubrukbar. Anonymous poster hash: 4e0ce...205 Jeg har det akkurat på samme måte som deg! Og jeg har også lurt mange ganger på hvorfor økt søvnbehov og matlyst ikke er en del av spørsmålene i MADRS. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. februar 2014 Skrevet 18. februar 2014 Det er en svakhet med MADRS at den ikke gir poeng for hypersomni og hyperfagi. Om dere vil vite hvorfor det ikke er tatt med, må dere nesten lese orginalartikkelen til Montgomery og Aasberg. https://www.google.no/#q=montgomery+asberg+depression+rating+scale+interpretation 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.