Vårbris Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Ikke noe problem knyttet direkte til min tenåring, men vet ikke helt hvilket forum jeg skal ta dette opp i... Jeg kjøpte en dockingstasjon til 16-åringen min til jul, etter ønske fra henne. Denne står fremdeles hos far, og hun ønsker å ha den der. Jeg må selv holde barna med sykler etc fordi far ikke vil ta de med ned til meg.. Datteren min sier at "Det er min dockingstasjon så jeg bestemmer hvor jeg vil ha den.. dessuten har jeg cd spiller hos deg, men ingen ting hos pappa, derfor vil jeg ha den hos pappa!!" Jeg er for så vidt enig i at dette er hennes og at hun slik sett kan bestemme hvor hun skal ha det, samtidig som jeg synes det blir feil at jeg skal kjøpe dyre ting til barna, for at de skal ha det hos faren. Hva tenker dere der ute om dette?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Jeg hadde ikke giddet ta kampen. Hos oss havner ting og litt her og der og ikke alltid etter det jeg hadde tenkt da jeg kjøpte det - sånn har det bare blitt. Når ungene er så store må de selv få bestemme hvor de vil ha tingene sine synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hvis dockingen var en julegave, synes jeg den må stå der jenta selv synes det er best. Hvis det var noe du hadde kjøpt utenom, fordi du syntes det hadde vært kjekt for henne å ha (hender jeg kjøper en del sånt, særlig av teknisk art), hadde jeg syntes det var mer normalt for deg å bestemme at den skulle være hos deg.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Det beste hadde vel vært om barna kunne velge selv, men i virkeligheten er det ikke fullt så enkelt. Noen ganger kjøper man ting fordi barna trenger det ofte og for å gjøre hverdagen lettere, og man ender opp med å måtte kjøpe dobbelt av noe fordi den første endte opp hos far. Kanskje man må klare seg uten hjemme hos seg selv fordi man ikke har råd til å kjøpe inn en til. Går det an å snakke med faren om disse tingene? Vi pleier å la sønnen velge selv hvor han vil ha enkelte ting, men det han trenger hele tiden(sykkel, PC, spillkonsoll etc) frakter vi fram og tilbake mellom hjemmene uansett hvem av oss som har kjøpt det. Det funker helt greit for oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Går det an å snakke med faren om disse tingene? Vi pleier å la sønnen velge selv hvor han vil ha enkelte ting, men det han trenger hele tiden(sykkel, PC, spillkonsoll etc) frakter vi fram og tilbake mellom hjemmene uansett hvem av oss som har kjøpt det. Det funker helt greit for oss. Sånn er det hos oss også. Sykkel og ski fraktes mellom - nettbrett, mobil og sånt også, det drasser de stort sett selv frem og tilbake. Utover det har vi nok dobbelt opp av mye nettopp for å slippe å drasse så mye frem og tilbake. Jeg er stygt redd for at mine barn (spesielt jentungen...) har en enorm garderobe om alt slås sammen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.