Gå til innhold

Mannens psykolog blander seg inn i min behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så frustrert og deprimert.

Mannen min kommer hjem fra psykologen og forteller at hun sa følgende etter han har fortalt endel om meg til psykologen:

- Jeg må begynne med fysisk aktivitet. Det vil gjøre meg sååå mye bedre. Fakta er, som hun ikke vet, at jeg blir verre av det, får så mye tankekjør og klarer ikke det. Orker ikke å møte folk.

- Så må jeg begynne med antidepressiva, da blir jeg bedre, mener hun. Orker ikke begynne på det og blir ikke bedre av at folk maser om det (flere familiemedlemmer har bedt meg om å starte med det og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har begynt med det). Jeg har dårlig erfaring med medisinering ift psykiske lidelser fra tidligere; da jeg følte jeg gikk rundt som en zoombie over lengre tid og ikke ble tatt seriøst når jeg tok det opp under behandling på DPS for 10 år siden.

- denne psykologdama mente at mannen min bare måtte henge seg på meg til neste samtale til uka på Dps. Så kunne mannen min bli med og behandleren bli kjent med ham også. Snakk om frekkhet! Det orker jeg ikke. Det må planlegges veldig i tilfelle og ikke tas på sparket - det klarer jeg ikke.

Jeg har utmattelse, angst og depresjon, og går til ukentlige samtaler til psyk.sykepleier.

Anonymous poster hash: dafbe...60c

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes hun kommer med fornuftige forslag. Det er nesten alltid nyttig at en behandler kan få høre en ektefelles syn på saken. Jeg synes du skal invitere med deg mannen på neste samtale. Likeledes kan du gjerne være med på hans neste time.

Det vil forbause meg mye om du vil bli bedre ved kun å følge din egen plan for behandlingen.

Skrevet

Blir så frustrert og deprimert.

Mannen min kommer hjem fra psykologen og forteller at hun sa følgende etter han har fortalt endel om meg til psykologen:

- Jeg må begynne med fysisk aktivitet. Det vil gjøre meg sååå mye bedre. Fakta er, som hun ikke vet, at jeg blir verre av det, får så mye tankekjør og klarer ikke det. Orker ikke å møte folk.

- Så må jeg begynne med antidepressiva, da blir jeg bedre, mener hun. Orker ikke begynne på det og blir ikke bedre av at folk maser om det (flere familiemedlemmer har bedt meg om å starte med det og kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har begynt med det). Jeg har dårlig erfaring med medisinering ift psykiske lidelser fra tidligere; da jeg følte jeg gikk rundt som en zoombie over lengre tid og ikke ble tatt seriøst når jeg tok det opp under behandling på DPS for 10 år siden.

- denne psykologdama mente at mannen min bare måtte henge seg på meg til neste samtale til uka på Dps. Så kunne mannen min bli med og behandleren bli kjent med ham også. Snakk om frekkhet! Det orker jeg ikke. Det må planlegges veldig i tilfelle og ikke tas på sparket - det klarer jeg ikke.

Jeg har utmattelse, angst og depresjon, og går til ukentlige samtaler til psyk.sykepleier.

Rådene er ok, det er gjerne slik når man er syk at flere tiltak må iverksettes, det nytter lite å bare prate. Hvilke tiltak mener du kan være nyttig for deg utover samtaler?

Skrevet

Rådene er ok, det er gjerne slik når man er syk at flere tiltak må iverksettes, det nytter lite å bare prate. Hvilke tiltak mener du kan være nyttig for deg utover samtaler?

Vet ikke hva som kan være bra for meg... :-( Men må kanskje bare bite i det sure eplet og be om antidepressiva. Vet ikke helt..., men det blir nok det beste for meg å gjennomføre av de 3 alternativene om det er det som er alternativene.... Får uansett snakke med behandleren min om dette enten jeg vil eller ikke........

TS

Skrevet

Vet ikke hva som kan være bra for meg... :-( Men må kanskje bare bite i det sure eplet og be om antidepressiva. Vet ikke helt..., men det blir nok det beste for meg å gjennomføre av de 3 alternativene om det er det som er alternativene.... Får uansett snakke med behandleren min om dette enten jeg vil eller ikke........

TS

Fysisk aktivitet kan hjelpe på angst, ikke når angsten river i kroppen men dersom den kommer takvis. Det kan hjelpe å komme seg ut, aller helst slite seg ut. Men, det hjelper sjelden alene, flere tiltak må gjerne iverksettes.

Jeg har ingen problemer med å forstå at du vegrer deg for å prøve medisiner når du fra tidligere har så dårlig erfaring. Kanskje en lavere dose kan være en løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...