Gå til innhold

Overføring i terapi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man lider av seksuell overføring og seksuelle lyster på terapeuten sin, hvor lenge kan man forvente at dette vil vare? Går det over av seg selv med "tiden som hjelp" ? Noen som har lignende erfaring? Selv sliter jeg mye med dette og det opptar alt for mye av min hverdag. Jeg føler meg nærmest besatt av han.

Anonymous poster hash: b8054...788
Skrevet

Er han en riktig kjekkas, vil det nok neppe gå over :(

Skrevet

Enig med Bella Dotte :rolleyes: . Men det kan kanskje være et problem å konsentrere seg hvis man har en veldig sexy og kjekk behandler. Hvis du da ikke mener at du blir tiltrukket av behandlere generelt, uansett?

Skrevet

Når man lider av seksuell overføring og seksuelle lyster på terapeuten sin, hvor lenge kan man forvente at dette vil vare? Går det over av seg selv med "tiden som hjelp" ? Noen som har lignende erfaring? Selv sliter jeg mye med dette og det opptar alt for mye av min hverdag. Jeg føler meg nærmest besatt av han.

Håper du får noen mindre fjollete svar enn du har fått. Jeg kan lite om problemstillingen, men er det muligheter for at du faktisk kan snakke om dette med behandleren din?

Skrevet

Jeg har snakket med han om det, men det hjelper lite når jeg fortsatt har så lyst på han. Herregud så sexy han er og uimotståelig.....Jeg håper dette gir seg snart for det er så vanskelig å fungere når jeg hele tiden tenker på han og ikke noe annet. :wub:  Jeg er ikke den som faller for enhver person som er snill med meg, men det er klart en psykolog blir jo spesiell. 

Skrevet

Jeg har snakket med han om det, men det hjelper lite når jeg fortsatt har så lyst på han. Herregud så sexy han er og uimotståelig.....Jeg håper dette gir seg snart for det er så vanskelig å fungere når jeg hele tiden tenker på han og ikke noe annet. :wub:  Jeg er ikke den som faller for enhver person som er snill med meg, men det er klart en psykolog blir jo spesiell. 

Har du tatt dette opp i terapien, på hvilken måte (om noen) jobber dere med det? Og om du ikke har gjort det, hva får du ut av terapien?

Skrevet

Har du tatt dette opp i terapien, på hvilken måte (om noen) jobber dere med det? Og om du ikke har gjort det, hva får du ut av terapien?

Vi snakker om det og at jeg må lære å være i relasjoner uten å tilby sex umiddelbart. Vi analyserer hvorfor jeg blir underdanig når jeg har lyst på menn og at jeg erstatter intimitet med sex. Vi snakker mye om det, men jeg føler meg like tent på han likevel. Gammel vane er vel vond å vende og jeg er ikke vant til at menn "takker nei" for å si det slik. Det er frustrerende å ha så lyst på noen som en aldri kan få.

Skrevet

Vi snakker om det og at jeg må lære å være i relasjoner uten å tilby sex umiddelbart. Vi analyserer hvorfor jeg blir underdanig når jeg har lyst på menn og at jeg erstatter intimitet med sex. Vi snakker mye om det, men jeg føler meg like tent på han likevel. Gammel vane er vel vond å vende og jeg er ikke vant til at menn "takker nei" for å si det slik. Det er frustrerende å ha så lyst på noen som en aldri kan få.

Strålende! Klok behandler du har funnet deg.

Skrevet

Strålende! Klok behandler du har funnet deg.

Han er klok og sexy! Det er ikke lett å ikke falle for en slik mann og det han sier gir mening i høyeste grad. Det er bare ikke alltid fornuften råder over følelsene...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...