Gå til innhold

Forelsket og redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så forelsket! Jeg klarer ikke å tenke på noen andre enn ham og det gjør vondt i kroppen. Men samtidig er jeg redd. Tenk om han er en drittsekk som bare gjør narr av meg og ler av meg bak ryggen sin, selv om han sier at han er forelsket i meg han og.

Bør jeg på en meget forsiktig og gjennomtenkt måte uttrykke min usikkerhet ovenfor ham, si at jeg er forelsket men veldig redd?

Er det jeg som er paranoid eller ser jeg allerede nå tegn på at noe ikke er som det skal? Jeg er forferdelig usikker.

Skrevet

Jeg er så forelsket! Jeg klarer ikke å tenke på noen andre enn ham og det gjør vondt i kroppen. Men samtidig er jeg redd. Tenk om han er en drittsekk som bare gjør narr av meg og ler av meg bak ryggen sin, selv om han sier at han er forelsket i meg han og.

Bør jeg på en meget forsiktig og gjennomtenkt måte uttrykke min usikkerhet ovenfor ham, si at jeg er forelsket men veldig redd?

Er det jeg som er paranoid eller ser jeg allerede nå tegn på at noe ikke er som det skal? Jeg er forferdelig usikker.

Hva er du redd for? Hvis han gjør narr av deg, så er det jo han som er drittsekken og da er det ikke stort mer å bruke tid på men sparke han ut av døra.

Men når det er sagt så gjør han ikke det.

Nå får du trå til og ikke tenke så mye, nyt det du kan så lenge du kan og ferdig med det, ikke tenk og anaylser noe mer om dette.

Svaret på det siste er ja, du er paranoid.

Skrevet

Du skal ha det godt når du er forelsket. Synd du er så usikker, du må prøve å stole på han....er han en drittsekk var han ikke verdt det.

Skrevet

Jeg er så forferdelig lei meg! Jeg føler at jeg ødelegger noe som burde vært en felles glede.

Jeg vil ha denne mannen mer enn noe annet, men kommer nå psykdom og faenskap og ødelegger alt sammen? Hvem vil være sammen med en som lider av en bipolar lidelse og som til tider er skikkelig paranoid? Men jeg er jo en veldig snill jente! Jeg har mest lyst til å sette meg ned å stortute. Han kaller meg sin sjelevenn og at han aldri i hele sitt liv har opplevd å bli satt ut av en kvinne på den måten i hele sitt liv.

Er jeg et fordømt menneske eller hva?

Skrevet

Kjærlighet er risikosport uansett om man er frisk eller psyk. Du må bare våge å kaste deg på, og ser du tegn til at han virkelig er en drittsekk når du begynner å kjenne ham litt setter du strek. Det er jo ikke verre enn det.

Skrevet

Skal jeg øke ap eller skal jeg stole på mine følelser? Jeg vet ikke mine arme råd! Hjelp! Jeg skulle ønske jeg ikke hadde denne faens psykdommen!

Skrevet

Kjærlighet er risikosport uansett om man er frisk eller psyk. Du må bare våge å kaste deg på, og ser du tegn til at han virkelig er en drittsekk når du begynner å kjenne ham litt setter du strek. Det er jo ikke verre enn det.

Du har rett. Det er vel bare det at jeg er så forelsket at jeg ikke klarer å se og det freaker meg totalt ut. Jeg må slutte å tenke på at jeg er psyk og tenke på mine gode egenskaper. Kanskje jeg er verdt å elske?

Skrevet

Du har rett. Det er vel bare det at jeg er så forelsket at jeg ikke klarer å se og det freaker meg totalt ut. Jeg må slutte å tenke på at jeg er psyk og tenke på mine gode egenskaper. Kanskje jeg er verdt å elske?

Selvsagt er du verdt å elske, så hopp i det nå:-)

Skrevet

Jeg har nettopp sendt ham en fin sms uten uttrykk for paranoiditet eller noen ting. Så ja, jeg har hoppet i det og fortalt ham hvor dypt jeg er forelsket i ham.

Skrevet

Han ringte meg opp og uttrykte det samme!

"Have a little faith! There's magic in the night!"

Skrevet

Sikker på at uroen din kommer av din egen lidelse?

Noen ganger kan jeg oppleve litt uro over at noe ikke stemmer. Kanskje jeg skriver en tekst, så kommer en liten rar uro. Så går jeg tilbake til der jeg skrev da uroen dukket opp. Der var gjerne en liten skrivefeil jeg ikke la merke til i første omgang.

Sånn opplever jeg mange ganger i andre sammenhenger også. At jeg kan ha vært for forutinntatt. Går jeg lenger ned i temaet oppdager jeg viktige nyanser jeg burde ha lagt merke til før. At jeg ikke får med meg alt så helt bevisst, det er nesten som underbevisstheten registrerer mer. Men det klarer jeg ikke alltid å plukke opp og gi full oppmerksomhet.

I forelskelse ser vi det fineste ved den andre. Og blir fascinert og glad. Etter lang tid kommer flere nyanser inn i bildet som falmer. Dessverre. Det er bare sånn vi mennesker er. I begynnelsen orker vi heller ingen tanker om hvem vi forelsker oss i heller. Nekter å tro at vi kan ta feil. Vi bare må ha den andre uansett. Det er vondt å ta feil og blir såret på oss selv og den andre. Men har vi rett og varig forhold oppstår, blir vi såret på de som eventuelt har gitt advarsler om mulig feil valg av partner....

Anonymous poster hash: d2390...b93

Skrevet

Han ringte meg opp og uttrykte det samme!

"Have a little faith! There's magic in the night!"

Så herlig! :) Prøv å slapp av og nyt det så godt du kan. :) Men jeg kjenner følelsen - jeg følte også at det var litt skummelt å bli så glad i noen da jeg traff kjæresten min - tenk om han kom til å dumpe meg og såre meg han også! Jeg sa det til ham og han ble forundret husker jeg, "Jeg skal da ikke såre deg?"  :wub:  Det har han da heller ikke gjort. :)

Skrevet

Jeg har nettopp sendt ham en fin sms uten uttrykk for paranoiditet eller noen ting. Så ja, jeg har hoppet i det og fortalt ham hvor dypt jeg er forelsket i ham.

Har du møtt ham i RL?

Skrevet

Har du møtt ham i RL?

Nei, det er det jeg ikke har, men vi skal møtes neste uke. Jeg burde vært helt cool og i full kontroll, men det er jeg altså ikke. Jeg burde vært voksen og fornuftig og kjølet meg ned, men jeg klarer ikke. Tenk om han har sendt fake bilder av seg selv? Da bare stikker jeg. Kan han lyve om det kan han lyve om andre ting også. Og så er det meg da. Dødsens ærlig.

Jeg kan ikke noe for at jeg føler det jeg gjør.

Skrevet

Kjenner meg mye igjen i det du skriver! Hater å være så usikker på meg selv, og dermed usikker på kjæresten min. Jeg er redd man skyver andre bort med å være så "avnhengig og forelsket", men det er vanskelig å bryte tankegangen av og til. 

Men du må bare stole på at du er bra nok, og at du er et fantastisk menneske. Bare tenk på hvor mange rundt deg som setter pris på deg? :) Det må bety noe. Men tror frykten for avvisning, og det og bli såret tar til overhånd enkelte ganger, og man glemmer å se på det postitive, og nyte det man har. Hvorfor det er slik, vet jeg ikke. Men kan være kroppen som kjenner igjen følelsen av tidligere avvisninger, og handler deretter? Jeg vet ikke.

Har ikke så mange tips, men har det helt likt selv. Jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 mnd, og er livredd hver dag for at han skal gå.. Jeg har aldri vært slik før, men jeg føler veldig på at han egentlig er FOR bra for meg.

Uansett, nyt tiden! Ta det som det kommer, og slapp av helt av :) 

"Ego says: Once everything falls into place, I will find peace. Spirit says: "Find peace and everything will fall into place". 

Lykke til  :wub:

Skrevet

Nei, det er det jeg ikke har, men vi skal møtes neste uke. Jeg burde vært helt cool og i full kontroll, men det er jeg altså ikke. Jeg burde vært voksen og fornuftig og kjølet meg ned, men jeg klarer ikke. Tenk om han har sendt fake bilder av seg selv? Da bare stikker jeg. Kan han lyve om det kan han lyve om andre ting også. Og så er det meg da. Dødsens ærlig.

Jeg synes du skal forsøke å bremse deg selt litt nå. Når du ennå ikke har truffet fyren, så bygger du din forelskelse i stor grad på fantasier og et ufullstendig bilde.

Skrevet

Jeg synes du skal forsøke å bremse deg selt litt nå. Når du ennå ikke har truffet fyren, så bygger du din forelskelse i stor grad på fantasier og et ufullstendig bilde.

Jeg vet det. Men lokomotivet har allerede forlatt perongen. Det er ikke så lett å sette bremsene på, som du tror. Jeg får heller gå på trynet.

Skrevet

Jeg er helt enig med Frosken.

Jeg har som jeg skrev, datet mye på nettet. En eneste gang gikk det bra, og det var da jeg la strenge restriksjoner på meg selv ifh å bygge meg et fantasislott og å ikke stupe hodestups inn i noe med lukkede øyne.

Flere ganger har jeg "møtt" en mann på nettet og blitt sykt forelsket. Vi har raskt utvekslet tlf nr og begynt å sende sms. Det er så spennende og tilnærmet uvirkelig fantastisk at man knapt kan tro det. Man bør ikke tro det heller. Jeg er drømmende og lett påvirkelig. Og det er lett for meg å bli grenseløs og miste hodet. Lik en tenåring.

Disse gangene hvor vi har blitt sååå forelsket og er som skapt for hverandre har nedturen blitt formidabel når jeg har møtt dem i virkeligheten. Virkeligheten er i denne sammenheng et veldig godt ord.

Jeg sier ikke at det ikke kommer til å klaffe mellom dere når dere møtes. Vær bare litt forsigtigere med å drømme deg for mye bort. Du blir så lei deg hvis det ikke blir som du hadde fantasert om.

Skrevet

Tenker det samme..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...