Gå til innhold

Forelsket og redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selvfølgelig dette i tankene. Helt bortreist er jeg ikke. Men jeg slipper i hvert fall å bygge opp luftslottet mitt så veldig mye lenger. Går alt til helvete, har jeg en venninne som lover å plukke meg opp.

Skrevet

Jeg vet det. Men lokomotivet har allerede forlatt perongen. Det er ikke så lett å sette bremsene på, som du tror. Jeg får heller gå på trynet.

Jeg tror du burde prøve å tenke over hvordan og hvorfor du er i stand til å bli så veldig hengiven ovenfor et helt fremmed menneske. Jeg gjorde det og det hjalp meg mye. Tok det også opp med terapeuten min.

Skrevet

Jeg vet det. Men lokomotivet har allerede forlatt perongen. Det er ikke så lett å sette bremsene på, som du tror. Jeg får heller gå på trynet.

Skjønner at du blir redd, det har du vel i grunnen god grunn til å bli, når du fraskriver deg enhver mulighet til å regulere følelsene litt osv.

Skrevet

Skjønner at du blir redd, det har du vel i grunnen god grunn til å bli, når du fraskriver deg enhver mulighet til å regulere følelsene litt osv.

Klarer DU å regulere følelsene dine?

Skrevet

Klarer DU å regulere følelsene dine?

Ja, jeg klarer å regulere dem i betydningen regulere intensitet.

Skrevet

Ja, jeg klarer å regulere dem i betydningen regulere intensitet.

Nå føler jeg meg faktisk mye roligere, men det er ikke pga noe jeg har gjort. Nå føler jeg bare en slags fred og godhet inni meg. Jeg har noe i meg selv som gjør meg glad og fornøyd. Dette er et mye bedre utgangspunkt for et møte. Å sitte foran et menneske som en sulten, liten hundevalp gjør ikke godt for noen.

Blir det ikke noe av dette her skal jeg fortsette livet mitt som før. Jeg føler en god, varm og rolig glede i meg nå. Og det har ikke noe med ham å gjøre.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg er så forelsket! Jeg klarer ikke å tenke på noen andre enn ham og det gjør vondt i kroppen. Men samtidig er jeg redd. Tenk om han er en drittsekk som bare gjør narr av meg og ler av meg bak ryggen sin, selv om han sier at han er forelsket i meg han og.

Bør jeg på en meget forsiktig og gjennomtenkt måte uttrykke min usikkerhet ovenfor ham, si at jeg er forelsket men veldig redd?

Er det jeg som er paranoid eller ser jeg allerede nå tegn på at noe ikke er som det skal? Jeg er forferdelig usikker.

Når jeg leste dette, trodde jeg det var en mann du kjente og hadde truffet flere ganger. Så leser jeg nedover og blir ganske overrasket. Når du tar sånn av, er jeg redd du kan bli veldig skuffet. Du kan ikke vite om du er forelsket i han når du aldi har truffet han. Du er forelsket i et bilde, men dessverre er det skjelden at et bilde stemmer overrens med virkeligheten helt. Om han skriver at du er fantastisk osv, så er dette bare tomme ord så lenge han ikke kjenner deg. Jeg vil ikke med dette trekke deg ned, bare prøve å realitetsorientere deg litt. Når du tar slik av, kan fallhøyden være ganske stor.

Skrevet

Jeg har selvfølgelig dette i tankene. Helt bortreist er jeg ikke. Men jeg slipper i hvert fall å bygge opp luftslottet mitt så veldig mye lenger. Går alt til helvete, har jeg en venninne som lover å plukke meg opp.

Dette høres voldsomt ut. Du står fritt til å spasere av toget når du føler for, du trenger ikke bli med det inn i fjellveggen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...